ترامپ: سازمان ملل پتانسیل فوق‌العاده‌ای تحت رهبری جدید دارد



  اخبار  بین الملل ,خبرهای  بین الملل,ترامپ

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، سازمان ملل متحد پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد اما در سال‌های اخیر کم ‌مصرف باقی مانده است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد که از ژانویه رهبری این نهاد ۱۹۳ عضوی را بر عهده دارد، در جریان دیداری در دفتر ریاست جمهوری تقدیر کرد. کاخ سفید اعلام کرد، طرفین درباره "مسائلی در حوزه منافع مشترک" از جمله کره‌شمالی، سوریه،‌ عراق و میانمار بحث و رایزنی کردند.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا ماه سپتامبر از اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد استفاده کرد تا این نهاد را به کاهش بروکراسی و تکمیل عملیات‌هایش ترغیب کند. گوترش و ترامپ پیشتر در ماه آوریل هم دیدار کوتاهی داشتند و همچنین ماه سپتامبر در حاشیه نشست مجمع عمومی گفت‌وگو کردند.

 

ترامپ در جلسه کاخ سفید با حضور هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی و نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: سازمان ملل متحد پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد و در سال‌های گذشته آنگونه که باید مورد استفاده قرار نگرفته است. سازمان ملل این قدرت را دارد که مردم را کنار هم جمع کند و این اقدام مانندی ندارد. قرار است اتفاقاتی در سازمان ملل بیفتد که قبلا هرگز دیده نشده است.

 

گوترش هم تاکید کرد: عمیقا باور دارم که در جهانی آشفته زندگی می‌کنیم اما ما به سازمان مللی قوی، اصلاح‌شده و مدرن‌شده نیاز داریم. ما به یک ایالات متحده قوی نیاز داریم که بر اساس ارزش‌های سنتی خودش شامل آزادی، دموکراسی و حقوق بشر، مشارکت داشته‌ باشد. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------