ترامپ دستور توقف جدایی فرزند مهاجران را امضا کرد



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , ترامپ
رئیس جمهوری آمریکا دستور توقف جدایی فرزند مهاجران غیرقانونی از والدینشان را امضا و تاکید کرد که سیاست «تحمل صفر» در مساله مهاجرت غیرقانونی پابرجاست.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا فرمانی را امضا کرد که روند جدا کردن فرزند مهاجران غیرقانونی از والدینشان در زمان رسیدگی قضایی را متوقف می کند.

 

ترامپ در عین حال تاکید کرد که سیاست تحمل صفر مبنی بر برخورد قضایی با همه مهاجران غیرقانونی بدون استثنا همچنان پابرجاست.

 

ساعاتی پیش «کریستین نیلسن» وزیر امنیت داخلی آمریکا پیش نویس فرمانی را تهیه کرد که روند جدایی فرزند مهاجران غیرقانونی در این کشور را متوقف می کند و ترامپ اعلام کرده بود که آن را امضا خواهد کرد.

 

ترامپ در روزهای اخیر تحت فشار سنگین انتقادها از هر دو حزب کشورش و همچنین انتقادهای بین المللی بوده و دامنه این انتقادات حتی به خانواده وی نیز رسید. ملانیا همسر و ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهوری آمریکا از جدا کردن فرزند مهاجران از خانواده هایشان انتقاد کردند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب نیز از شخصیت های بین المللی بودند که از این موضوع انتقاد کردند. ایشان فرمودند: دیدن تصاویر جنایت جدا کردن هزاران فرزند از مادرانشان در آمریکا، انسان را بی‌طاقت می کند، اما آمریکایی‌ها با خباثت کامل، فرزندان را از والدین مهاجر جدا می کنند.

 

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، جدا کردن کودکان از والدینشان را مغایر با ارزش های مذهب کاتولیک و غیراخلاقی خوانده و افزود: پوپولیسم، راهکار حل مشکلات مهاجرتی نیست.

 

دولت ترامپ با سیاست «تحمل صفر» تصمیم گرفته با همه مهاجران غیرقانونی بدون استثنا برخورد قضایی کند و در نتیجه این سیاست، کودکان آن ها تا زمانی که تکلیف والدین مشخص نشود از آنان جدا می شوند.

 

آمار وزارت امنیت داخلی آمریکا نشان می دهد که ماموران مرزی این کشور طی 6 هفته گذشته نزدیک به 2هزار کودک را از والدین مهاجرشان جدا کرده و با نگهداری آن ها در اردوگاه های جداگانه، به پدر و مادر آنها فشار وارد می کند.

 

مقام های کاخ سفید در حالی از این سیاست به عنوان مانعی برای مهاجرت غیرقانونی دفاع می کنند که ترامپ برای فرار از انتقادها دمکرات ها را مقصر این وضعیت می داند.

 

دمکرات ها معتقدند که دولت ترامپ از کودکان مهاجران غیرقانونی به عنوان گروگان هایی برای تحمیل سیاست های مهاجرتی خود و تصویب قانون جدید که شامل دیوار مرزی با مکزیک نیز می شود، استفاده می کند.

 

مساله مهاجرت بارها منجر به تعطیلی دولت آمریکا به سبب گروکشی های سیاسی و عدم توافق احزاب بر سر طرح بودجه سالیانه شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------