تدابیر امنیتی پاکستان در آستانه بازگشت نواز شریف/ شریف: گفته‌اند برنگردم



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,نواز شریف
مقامات نهاد مبارزه با فساد و وزارت امنیت پاکستان تصمیم گرفته‌اند که فرودگاه "علامه اقبال" را برای ورود نواز شریف و دخترش به این کشور در روز ۱۳ ژوئیه ببندند. شریف گفته است، پیام‌هایی دریافت کرده که از او خواسته‌اند به پاکستان بازنگردد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه نیشن، نهادهای اجرایی قانون برنامه‌ای امنیتی را در آستانه ورود نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان و دخترش، مریم نواز به پاکستان در نظر گرفته‌اند. این پدر و دختر پس از ورود به لاهور، با هواپیمایی دیگر به اسلام‌آباد منتقل می‌شوند.

 

نخست وزیر سابق پاکستان و دخترش، عصر امروز، سه‌شنبه به وقت محلی، لندن را ترک می‌کنند.

 

نواز شریف در مصاحبه‌ای با روزنامه نیشن گفت: پیام‌هایی برای من ارسال شده که در آن‌ها از من خواسته‌اند در لندن بمانم و به پاکستان بازنگردم.

 

او در خصوص پیروزی حزب مسلم لیگ (نواز) در رای‌گیری پاکستان ابراز امیدواری کرده و گفته است که مخالفانش در روز رای‌گیری با ناامیدی تلخی رو به رو می‌شوند و مردم این کشور تصمیم‌گیرنده این رای‌گیری هستند و پیروزی تاریخی‌ای را نصیب این حزب خواهند کرد.

 

او در ادامه اظهار کرد، همسرش را که در لندن تحت درمان قرار دارد، ترک خواهد کرد و برای "عمل به وظیفه‌اش نسبت به ملت" به پاکستان بازمی‌گردد.

 

وی تصریح کرد، شرایط و پیامدهای بازگشتنش به پاکستان هرچه که باشد آن را می‌پذیرد و به این کشور بازمی‌گردد زیرا کشورش به او نیاز دارد.

 

نخست وزیر سابق پاکستان با اشاره به اینکه شعار "احترام به آرا" که از سوی حزب او مطرح شده، در پاکستان به رسمیت شناخته می‌شود، گفت: مردم این کشور به آنچه که در آستانه انتخابات در حال وقوع است، آگاه هستند.

 

 نواز شریف تصریح کرد: به من پیام‌هایی داده‌اند، مبنی بر اینکه نباید به پاکستان بازگردم و باید در لندن بمانم. همچنین گفته‌اند که در روند درخواستم برای تجدید نظر در حکم صادر شده از سوی دادگاه مداخله خواهد شد اما من از موضع خود دست نمی‌کشم.

 

شریف در مصاحبه‌اش اظهار کرد: من پرچم شعار "احترام به آرا" را برافراشته‌ام و حاضرم هر چیزی‌ را که لازم باشد برای آن قربانی کنم. آنان که برای ترساندن من تلاش‌ می‌کنند نمی‌دانند که مرد با ایمان از هیچ‌کس جز خدا نمی‌ترسد.

 

نواز شریف، مریم و کاپتان محمد صفدر اعوان، یکی از اعضای سابق مجلس ملی پاکستان، هفته گذشته در پرونده اسناد پاناما به ترتیب به ۱۰، هفت و یک سال زندان محکوم شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------