کیفرخواست آمریکا علیه ۱۲ افسر اطلاعاتی روس به اتهام جاسوسی



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,
معاون دادستان کل آمریکا اعلام کرد، هیات منصفه عالی کشورش ۱۲ مقام اطلاعاتی روسیه را به جرم هک و افشای ایمیل‌های دموکرات‌های ارشد حین انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم کرد. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، راد روزنستاین، معاون دادستان کل آمریکا جمعه در کنفرانسی خبری در واشنگتن تاکید کرد: "اینترنت به متخاصم‌های خارجی اجازه می‌دهد تا با روش‌هایی جدید و غیر قابل انتظار به آمریکا حمله کنند."

 

او با انتقاد از آنچه "نزاع حزبی" در آمریکا بر سر تحقیقات ضد روسیه خواند، گفت: مقصر مداخله در انتخاباتی مجرمانی هستند که در روندهای انتخاباتی دخالت کرده‌اند.

 

رابرت مولر، رئیس شورای ویژه تحقیقات ضد روسیه در واشنگتن این فهرست اتهامات را علیه افسران روس‌ تهیه و کیفرخواستی را تدوین کرده است. او درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا و احتمال همدستی آنها با اعضای تیم انتخاباتی دونالد ترامپ تحقیق می‌کند.

 

لایحه اتهامات به محض ورود رئیس‌جمهوری آمریکا به حومه لندن برای دیدار با ملکه انگلیس منتشر شد. او همچنین دوشنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دیدار می‌کند.

 

روزنستاین گفت، تحولات جدید به اطلاع ترامپ رسیده است.

 

 به گفته معاون دادستان کل آمریکا (وزیر دادگستری آمریکا)، متهمان از عوامل آژانس اطلاعات ارتش روسیه (GRU) هستند.

 

او گفت: آنها به صورت اینترنتی با چندین مقام آمریکایی مرتبط بودند که از جمله آنها یکی از دستیاران کمپین ترامپ بوده است.

 

در جریان تحقیقات مولر تاکنون علیه ۲۰ تن از جمله چند چهره نزدیک به ترامپ اعلام جرم شده است. راجر استون، مشاور قدیمی ترامپ پیشتر اذعان کرده بود که پیام‌هایی به صورت آنلاین با افرادی رد و بدل کرده است که جمعه به هک و افشای اطلاعات متهم شدند، اما او اطلاع از هویت واقعی آنها را تکذیب می‌کند.

 

این ماموران اطلاعاتی روسیه متهم شده‌اند که ایمیل‌های داوطلبان و کارکنان کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶ را هک کرده‌اند و موفق شدند تا در شبکه کامپیوترهای کمیته حزب دموکرات در کنگره و کمیته انتخاباتی حزب دموکرات رخنه کنند. اطلاعات این هک بعدا در رسانه‌هایی از جمله ویکی‌لیکس حین کمپین ۲۰۱۶ افشا شد.

 

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا پیشتر به این نتیجه رسیدند که هک این حساب‌های کاربری بخشی از عملیات گسترده‌تر به دستور ولادیمیر پوتین بوده است تا به وجهه انتخاباتی کلینتون لطمه زده و به کارزار انتخاباتی ترامپ کمک کند.

 

ترامپ اما همواره تلاش دارد تا دستاوردهای آژانس‌های اطلاعاتی کشورش را زیر سوال ببرد و بر تکذیبیه پوتین بر مداخله انتخاباتی تاکید دارد. او جمعه هم تحقیقات مولر را "شکار جادوگر" توصیف کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------