هشدار کارشناسان درباره سوءاستفاده کره شمالی از بقایای اجساد سربازان آمریکایی



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , کره شمالی
دونالد ترامپ بارها اقدام کره شمالی را برای بازگرداندن بقایای اجساد سربازان آمریکایی جنگ کره نشانی از پایبندی این کشور به تعهداتش دانسته است اما کارشناسان درباره تحسین این اقدام به عنوان گامی در راستای مذاکرات گسترده‌تر با هدف تحت فشار قرار دادن پیونگ‌یانگ برای خلع سلاح هسته‌ای هشدار داده‌اند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، کارشناسان متذکر شده‌اند که کره شمالی پیش از این بقایای اجساد این سربازان را برای دستیابی به جایگاهی جهانی به آمریکا فرستاده است و ارسال ۵۵ تابوت اخیر را ابزاری برای باقی ماندن پیونگ‌یاتگ زیرچتر لطف دولت ترامپ دانسته‌اند.

 

هری کازیانیس، مدیر مطالعات دفاعی مرکز منافع ملی اظهار کرد: فکر می‌کنم کره شمالی متوجه است که مساله بقایای اجساد سربازان برای همه آمریکایی‌ها مساله‌ای احساسی است و متاسفانه می‌خواهند از سربازان ما برای دستیابی به نفوذ و قدرت استفاده کنند.

 

وی افزود،: پیش‌بینی‌ می‌کنم تا زمانی که روابط با پیونگ‌یانگ مثبت بماند، بقایای بیشتری را دریافت خواهیم کرد.

 

بروس کلینگر، مدیر سابق بخش کره در سیا که اکنون موسسه "هریتیج" مشغول فعالیت است نیز با کازیاس هم‌عقیده است. او بر این باور است که کره شمالی صدها مجموعه از بقایای اجساد سربازان آمریکایی را در اختیار دارد و آماده است که آن‌ها را به عنوان تاکتیکی در مذاکرات رو کند.

 

وی افزود، در حالی که آمریکا از بازگرداندن بقایای این سربازان به خانواده‌هایشان خوشحال است، کره شمالی نگاهی سودجویانه به این مساله دارد.

 

مقامات پنتاگون اعلام کرده‌اند که از شمار سربازانی که بقایای آنان  هنوز در دست کره شمالی است اطلاعی ندارند و در نگاه اول به نظر می‌رسد که بقایای بازگشته به آمریکا اخیرا کشف نشده و برای مدتی در کره شمالی نگهداری شده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------