ترامپ تهدید دشمنان آمریکا از جمله چین را دلیل ایجاد شاخه فضایی در ارتش خواند



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , ترامپ
رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد، تشکیل شاخه نظامی جدید در ارتش آمریکا مختص به فضا برای مقابله با دشمنانی نظیر چین لازم است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در سخنرانی خود به مناسبت امضای لایحهبودجه نظامی سال 2019 آمریکا گفت: چین یک بخش نظامی جدید ایجاد کرده که بر برنامه‌های جنگی‌ این کشوردر فضا نظارت کند.

 

ترامپ ادامه داد: مثل هوا، زمین و دریا، فضا هم به یک حوزه مبارزات جنگی تبدیل شده است. فقط حضور آمریکا در فضا کافی نیست، ما باید در فضا تسلط داشته باشیم.

 

کنگره باید طرح تشکیل شاخه جدید نظامی برای فضا را تایید کند. دولت ترامپ تاکید کرده که بدون تایید کنگره هم هرچه در توان دارد در این راستا انجام می‌دهد.

 

اقدامات پنتاگون در این راستا فعلا تشکیل فرماندهی فضایی آمریکا، آژانس توسعه فضایی برای دستیابی به قابلیت‌های جدید و نیروی عملیاتی فضایی برای استخدام، آموزش و حفظ پرسنلی همچون مهندسان، دانشمندان و کارشناسان اطلاعاتی را شامل می‌شوند.

 

هواداران طرح تشکیل نیروی فضایی معمولا در دفاع از موضع خود به آزمایش موشک‌های ضد ماهواره‌ای چین و روسیه و اقدام به تشکیل نیروی فضایی از سوی این کشورها اشاره می‌کنند و آن را دلیلی برای الزام تشکیل این نیروی جدید می‌دانند.

 

ترامپ نیز در سخنرانی خود به این مساله اشاره کرد و گفت، دشمنان در حال تسلیحاتی کردن فضا هستند.

 

ترامپ گفت: رقبای خارجی و دشمنان ما هم‌اکنون تسلیحاتی کردن فضا، ایجاد تکنولوژی‌های جدید برای اخلال در ارتباطات اساسی، کور کردن ماهواره‌ها و تهدید را آغاز کرده‌اند. بررسی‌هایی از کارهای آنان به من ارائه شده و چیزهایی را دیده‌ام که نشان می‌دهد بسیار جلو رفته‌اند.

 

وی افزود: آن‌ها می‌خواهند اجرای برنامه‌های خود را فشرده کنند که عملیات جنگی و بسیاری مسائل دیگر را تهدید می‌کند. ما در زمان کوتاهی چنان از آن‌ها پیشی خواهیم گرفت که سرتان گیج برود!

 

ترامپ در سخنان خود به الزامی بودن دستیابی به تایید کنگره برای تشکیل این شاخه جدید نظامی اشاره‌ای نکرد و به جای آن به نظر می‌رسد که با اشاره به تشکیل نیروی فضایی به جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش گفت، این کار را انجام دهد و این حرف او با تشویق نیروهای ارتش همراه شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------