رایزنی لاوروف و وزیر خارجه اردن درباره سوریه/ اردن بودجه اختصاصی به آوارگان سوری را کاهش می‌دهد



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,لاوروف
وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با همتای اردنی خود درباره پرونده بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان بحث و تبادل‌نظر کردند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور در جریان این تماس با ایمن الصفدی، همتای اردنی‌اش درباره تحولات سوریه، بازگشت پناهجویان و آوارگان سوری به سرزمینشان به ویژه اشخاصی که در مناطق واقع در نزدیکی مرزهای اردن با سوریه حضور دارند، گفتگو کردند.

 

درهمین راستا، مسئولان سوری برای بازگشت پناهجویان سوری به ویژه با برقراری ثبات امنیتی در این کشور به کشورشان اعلام آمادگی کردند.

 

دولت سوریه در اوت گذشته هیئت هماهنگی امور بازگشت پناهجویان به مناطقشان از طریق ارتباط با "کشورهای دوست" جهت تسهیل این روند و برخورداری آن‌ها از زندگی معمولی تشکیل داد.

 

این اقدامات در زمانی صورت گرفته که دولت سوریه قصد میزبانی کنفرانس بین‌المللی "تاریخی" درباره پرونده پناهجویان سوریه با مشارکت سازمان ملل و شماری از کشورهای مربوطه را دارد اما زمان آن مشخص نشده است.

 

از سوی دیگر،  دولت اردن اعلام کرد که در سال آتی میلادی بودجه اختصاص شده به طرح کمک به آوارگان سوری را کاهش می‌دهد.

 

این طرح در گذشته حدود ۲.۵۲۵ میلیارد دلار آمریکا در نظر گرفته شده بود.

 

 در همین راستا، ماری قعوار، وزیر برنامه‌ریزی اردن تصریح کرد: این تغییر به خاطر نقص بودجه در نظر گرفته شده برای سال جاری و همچنین در پی امکان بازگشت داوطلبانه سوری‌ها به کشورشان صورت گرفته است.

 

این وزیر اردنی در بیانیه مطبوعاتی تاکید کرد با در نظر داشتن بودجه فعلی دولت اردن برای ارائه خدمات عمومی به پناهندگان و اردنی‌ها به ناچار بودجه اختصاصی سال آتی میلادی در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش خواهد داشت.

 

وی در ادامه افزود: اولویت‌های دولت در طرح آتی توافق بر سر مشارکت با موسسات بین‌المللی و حامیان مالی خواهد بود.

 

این  تصمیم پس از آن اتخاذ شد که از کل ۲.۵۱ میلیارد دلار بودجه در نظر گرفته شده برای این طرح در سال جاری میلادی تنها ۱۴.۵ درصد آن تامین شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------