طالبان دیدار با نماینده ویژه آمریکا در دوحه را رد نکرده است



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,طالبان
منابع آگاه اظهار کردند، طالبان افغانستان برگزاری نشستی میان نمایندگان سیاسی‌ خود و نماینده ویژه آمریکا برای مصالحه در افغانستان طی سفرش به قطر را رد نکرده است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی تایمز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا از ۴ تا ۱۴ اکتبر سرپرستی هیئتی را در امور افغانستان، پاکستان، امارات، قطر و عربستان بر عهده دارد.

 

منابع آگاه به دیلی تایمز گزارش داده‌اند که این نماینده ویژه آمریکا احتمالا روز دوشنبه یا سه‌شنبه از اسلام‌آباد دیدار می‌کند. این دومین دیدار او از پاکستان طی پنج هفته اخیر خواهد بود. خلیل‌زاد پیش از این مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا را در سفرش به اسلام‌آباد در ۵ سپتامبر همراهی کرده بود.

 

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، ‌آمده است: ماموریت خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا، هماهنگی و سرپرستی اقدامات آمریکا برای آوردن طالبان پای میز مذاکره است. او همین وظیفه را در خصوص دولت افغانستان و سایر طرف‌ها نیز بر عهده دارد تا بهترین راه را برای دستیابی به توافقی بر سر درگیری‌ها و بر مبنای مذاکرات بیاید.

 

این دیدار نخستین سفر او از زمان انتصابش به عنوان نماینده ویژه آمریکا است و نشان می‌دهد که دولت آمریکا می‌خواهد از روند صلح افغانستان حمایت کرده، آن را تسهیل کند و در آن شرکت داشته باشد.

 

با اینکه هیچ اظهار نظر رسمی‌ای درباره احتمال دیدار نماینده آمریکا با نمایندگان سیاسی طالبان در قطر صورت نگرفته، منابع طالبان از احتمال برگزاری چنین نشستی صحبت کرده‌اند.

 

یکی از منابع طالبان در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیدار خلیل‌زاد با نمایندگان سیاسی طالبان در دوحه گفت: نمی‌خواهم در این شرایط، در این باره اظهار نظر کنم.

 

منابع سیاسی طالبان پیش از این به دیلی تایمز گفته بودند که برای دور دوم مذاکرات با آمریکا آماده هستند.

 

نخستین دیدار این دو طرف که در ماه ژوئیه سال جاری برگزار شد، گامی بزرگ در سیاست آمریکا برای دیدار رو در رو با طالبان بود تا راهکاری سیاسی برای حل مساله درگیری افغانستان بیایند.

 

منابع طالبان اظهار کردند: پیش‌بینی ‌می‌شد که دیدار دوم میان دو طرف در ماه سپتامبر برگزار شود اما از آنجا که آمریکایی‌ها منتظر انتصاب خلیل‌زاد به عنوان نماینده ویژه بودند، این نشست در آن زمان برگزار نشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------