یک چهره متواری نزدیک به آل سعود: بن‌سلمان با سوءاستفاده از آلزایمر پدرش قدرت را به دست گرفت



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل  ,بن‌سلمان
یک منبع نزدیک به خاندان آل سعود که به فرانسه گریخته، فاش کرد، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با سوء‌استفاده از بیماری آلزایمر سلمان بن عبد العزیز، پادشاه این کشور و نیز تحت حبس خانگی قرار دادن مادر خود، قدرت را به دست گرفت. 

به گزارش ایسنا، مجله فرانسوی لوپوئن مصاحبه‌ای را با یک چهره‌ نزدیک به خاندان آل سعود در عربستان که به تازگی وارد پاریس شده است، انجام داد. این منبع اطلاعاتی جنجالی درباره بن سلمان، ولیعهد عربستان که با سوءاستفاده از بیماری پدرش قدرت را در این کشور به دست گرفته، منتشر کرد.

 

لوپوئن فاش کرد، این منبع عربستانی ۲۷ ساله که ترجیح داد به دلایل امنیتی نامش را به منصور.س تغییر دهد، همراه شخصی یکی از چهار شاهزاده خاندان آل سعود بوده که بن سلمان آنها را به زندان الحائر فرستاد و گروه دیگری از شاهزادگان را نیز تحت حصر خانگی درآورد.

 

طبق اظهارات منصور.س که تنها شش روز پیش از طریق پاکستان و سپس از خاک ترکیه پس از سفری طولانی خود را به پاریس رسانده، بن سلمان دیکتاتوری وحشی است و جرائمش به حدی رسیده‌اند که مادر خود را تحت حصر خانگی درآورده است و اطراف او را گروهی گرفته‌اند که برای ارتکاب جرایم مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند، در راس آنها هم سعود القحطانی (مشاور عزل شده دیوان سلطنتی عربستان) قرار دارد.

 

این چهره نزدیک به خاندان آل سعود در ادامه توضیح داد: جنگ علیه یمن ذخایر تسلیحاتی عربستان را به پایان رسانده است، به طوری که مالیات بر ارزش افزوده تمامی تولیدات و خدمات زندگی روزمره برای نجات بودجه کشور به نسبت پنج درصد افزایش یافت، مردم عربستان نیز در حال غرق شدن در بحرانی هستند که امکانی برای بیرون آمدن از آن وجود ندارد و پیامدهای منفی دیپلماتیک و اقتصادی ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی در ادامه موجب وخامت اوضاع خواهد شد.

 

منصور.س در پایان تاکید کرد، از نظر افکار عمومی در عربستان کوچکترین شک و تردیدی درباره دست داشتن بن سلمان در ترور خاشقجی وجود ندارد.

 

وی اظهار داشت، بعید است ولیعهد کنونی مجازات،‌ بازداشت یا منزوی شود اما برخی رقبا برای جلب اعتماد بیشتر ملک سلمان ممکن است در برخی مناصبی که بن سلمان دارد جای او را بگیرند من جمله وزارت دفاع، البته این پیش‌بینی اندیشکده استراتفور است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------