نماینده آمریکا: طرح معامله قرن ترامپ به زودی اعلام خواهد شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل  ,نماینده آمریکا
رسانه صهیونیستی روز شنبه به نقل از فرستاده به اصطلاح صلح آمریکا به منطقه خاورمیانه گزارش داد، دولت آمریکا به زودی طرح موسوم به «معامله قرن» را اعلام خواهد کرد. 

به گزارش ایرنا به نقل از  شبکه 10 تلویزیونی رژیم صهیونیستی به نقل از جیسون گرینبلات، ما آماده ایم به زودی طرح صلح رئیس جمهوری را منتشر کنیم.

 

فرستاده به اصطلاح صلح آمریکا به منطقه خاورمیانه گفته است: از دو طرف در این طرح خواسته خواهد شد برای دستیابی به توافق امتیازاتی بدهند.

 

گرینبلات تاکید کرده است که هدف طرح صلح آمریکا دستیابی به یک توافق دائم میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی است.

 

وی گفته است: ما مطمئن هستیم که اگر دو طرف موافقت کنند که وارد مذاکرات شوند خواهند فهمید که چرا ما به این نتایجی در طرح صلح ارائه خواهد شد رسیده ایم.

 

این در حالی است که پیش تر «صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفته بود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری با تصمیماتش علیه فلسطین، روند صلح را نابود کرد.

 

عریقات هفته گذشته در کنفرانس امنیتی اردن گفته بود: هیچ کشور عربی با طرح موسوم به «معامله قرن» موافقت نخواهد کرد.

 

از آذرماه 96 که ترامپ شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی و دستور انتقال سفارت کشورش از تل آویو به قدس اشغالی را صادر کرد، زمزمه هایی درباره طرحی هماهنگ میان آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه با نام معامله قرن برای یکسره کردن مساله فلسطین شنیده شد.

 

براساس طرح معامله قرن، دولت فلسطین با مرزهای موقت شامل نیمی از کرانه باختری و نوار غزه بدون قدس اشغالی می شود که بررسی مساله پناهندگان را نیز در برمی گیرد.

 

صهیونیست ها سالهاست که برای قدس طرح های درازمدتی در دست اجرا دارند؛ مهمترین طرح صهیونیست ها در این راستا، ایجاد قدس بزرگ است.

 

اشغالگران قدس در طرح (توطئه) قدس بزرگ قصد جداکردن محله های فلسطینی نشین مثل شعفاط، کفر عقب و ابودیس و در مقابل آن الحاق شهرک های صهیونیست نشینی چون «آریئِل» را به قدس دارند و تلاش می کنند یک قدس بزرگ به وجود آورند که خالی از فلسطینیان باشد. صهیونیست ها برای ایجاد قدس بزرگ، توافقاتی چون اسلو و قطعنامه های سازمان ملل را زیرپا گذاشته و از خط سبز که مرز سرزمین های اشغالی و کرانه باختری محسوب می شود، نیز ده ها کیلومتر فراتر رفته اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------