نتانیاهو درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام را اشتباه دانست



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل  , نتانیاهو
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که اسرائیل در مرحله حساسی به سر می‌برد و برگزاری انتخابات زودهنگام در این شرایط درست نیست. 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه گفت: اسرائیل در مرحله امنیتی حساسی به سر می‌برد و برگزاری انتخابات کار درستی نیست. درخواست برای برگزاری انتخابات زودهنگام اشتباه و غیرضروری است.

 

وی رخدادهای مربوط به سرنگونی دولت در سال ۱۹۹۰ و توافق اسلو و انتفاضه را در این راستا یادآور شد.

 

نتانیاهو تأکید کرد: باید برای ممانعت از اشتباهات هر کاری را که لازم باشد، انجام دهیم.

 

به دنبال آتش‌بس اسرائیل و حماس بعد از سلسله حملاتی در غزه، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی استعفا کرد. استعفای وی بحران سیاسی را در دولت نتانیاهو به وجود آورده است.

 

براساس گزارش رسانه‌های عبری، نتانیاهو قصد دارد راس ساعت شش و نیم عصر امروز یکشنبه در تلاش برای نجات دولت ائتلافی خود و راضی کردن موشه کحلون، رئیس حزب "کولانو" و وزیر دارایی اسرائیل برای ترک نکردن دولت و نیز در عین حال موافقت با تعیین نفتالی بنت به عنوان وزیر جنگ به جای لیبرمن با او دیدار کند.

 

طبق گزارش این رسانه‌ها، در صورت تعیین بنت به عنوان وزیر جنگ تعداد اعضای ائتلاف حاکم در پارلمان اسرائیل ۶۱ عضو باقی می‌ماند و این یعنی هر دولت جدیدی که نتانیاهو تعیین کند ضعیف خواهد بود و امکان براندازی‌اش در هر سلب رای اعتمادی از دولت ممکن خواهد بود.

 

یسرائیل کاتس، وزیر اطلاعات اسرائیل در کنفرانسی خبری گفت:‌ هیچ راه حل سیاسی با غزه وجود ندارد و اسرائیل باید برای بازدارندگی از دست رفته خود را بازیابد.

 

وی خاطرنشان کرد، وزارت جنگ باید دست یکی از وزیران حزب لیکود باشد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------