ایتالیا آماده کمک به شفافیت تحقیقات درباره قتل خاشقچی است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,جوزپه کونته
'جوزپه کونته' نخست وزیر ایتالیا از آمادگی کشورش جهت کمک به شفافیت تحقیقات در خصوص قتل جمال خاشقچی خبر داد. 

به گزارش ایرنا، نخست وزیر ایتالیا روز شنبه در جاشیه اجلاس جی 20 در 'بوینس آیرس' با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار و خواستار روشن شدن قتل جمال خاشقچی و کمکی که ایتالیا می تواند برای اعتبار بخشی به شفافیت تحقیقات انجام دهد، گفت و گو کرد.

 

تارنمای روزنامه 'ایل دوبیو' در این باره نوشت: کونته در دیدار با بن سلمان به نگرانی های دولت و افکار عمومی ایتالیا و جامعه بین المللی اشاره کرد و خواهان تحقیقات کامل و شفاف درباره ناپدید شدن خاشقچی شد و آن را 'یک مورد با شدتی بی سابقه' خواند.

 

نخست وزیر ایتالیا همچنین با ابراز امیدواری برای همکاری میان مقامات سعودی و ترکیه از آمادگی کشورش برای کمک از طریق معرفی یک کارشناس ایتالیایی به منظور اعتبار بخشی به شفافیت و تکمیل بودن ارزیابی حقایق خبر داد.

 

نخست وزیر ایتالیا اظهار داشت : باید به سرعت یک محاکمه منصفانه برگزار شود تا حقایق در این باره مشخص شده و گناهکاران به عدالت تضمین شوند بدون اینکه دیگر هیچ سایه ای باقی بماند.

 

وی گفت: بن سلمان نیز تضمین کرد که نهایت تلاش خود را خواهد کرد تا اینکه دادگستری این رویداد را بطور کامل روشن کند و همچنین پذیرفت تا از طریق کانال های دیپلماتیک اطلاعات بروز شده را به اشتراک بگذارد.

گفتنی است که نخست وزیر ایتالیا اخیرا در نشستی خبری در کانون مطبوعات خارجی این کشور با اشاره به مورد قتل جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول، گفت: این واقعه ای بسیار وخیم بود. ایتالیا به همراه تمام جامعه بین المللی در انتظار توضیح عربستان است، توضیحی که باید قانع کننده باشد.

 

وی افزود: ما می خواهیم تمام عناصر لازم را بدست آوریم تا به همراه تمام شرکای خود و جامعه بین المللی، اروپا و آمریکا آن را مورد ارزیابی قرار بدهیم. این موردی نیست که بتواند با توضیحاتی که قانع کننده نباشد به پایان برسد.

 

'انتزو موآورو میلانزی' وزیر خارجه ایتالیا نیز اخیرا در حاشیه کنفرانسی با بیان اینکه رم در انتظار نتایج تحقیقات در خصوص قتل جمال خاشقچی است، اظهار داشت: بی تردید ایتالیا در حال ارزیابی امکان متوقف کردن فروش اسلحه به عربستان سعودی است، همانطوری که آلمان صادرات تسلیحاتی خود را به این کشور قطع کرده است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------