اعتراض چهره‌های برجسته الجزایر به سفر امروز بن سلمان



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
گروهی از اصحاب رسانه و فرهنگیان در الجزائر در بیانیه‌ای نسبت به سفر ولیعهد عربستان به این کشور که قرار است امروز دوشنبه صورت گیرد، اعتراض کردند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از رای الیوم، در این نامه که ۱۷ تن از اصحاب رسانه و فرهنگیان آن را امضا کرده‌اند، آمده است، در حالی که تمامی جهانیان یقین دارند محمد بن سلمان،‌ ولیعهد عربستان دستور دهنده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی است، الجزائر برای استقبال از بن سلمان آماده می‌شود.

 

مسئولان و رسانه‌های دولتی ترکیه شاهزاده بن سلمان را مسئول قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول در دوم اکتبر ۲۰۱۸ میلادی دانستند.

 

طبق گزارش پایگاه مطبوعاتی فرانسه از میان این ۱۷ تن کمال داود، برنده جایزه کنکورد ادبیات فرانسه در سال ۲۰۱۵ میلادی و رشید بوجدره،  فیلم نامه‌نویس فیلم "وقایع سال‌های سیاه" در جشنواره کن ۱۹۷۵ است.

 

رئیس جمعیت علمای مسلمین الجزائر که اوایل دهه ۱۹۳۰ تاسیس شد، نیز این بیانیه را امضا کرده است.

 

در این بیانیه همچنین آمده است: قتل جمال خاشقجی به روش بی‌رحمانه و فراتر از خیال به دست پیروان ولیعهد سعودی، چهره سیاه و واقعی او را برای همگان آشکار می‌کند.

 

نامزدهای سابق ریاست جمهوری الجزائر نیز به سفر بن سلمان به این کشور اعتراض کردند و دبیرکل حزب کارگر نیز مخالفت خود را با سفر بن سلمان اعلام و آن را "تحریک‌آمیز" توصیف کرد.

 

این در حالی است که در بحبوحه مخالفت‌های مردمی ریاست جمهوری الجزائر در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولیعهد عربستان امروز (یکشنبه) در قالب سفری رسمی وارد الجزائر می‌شود و این سفر دو روز به طول می‌انجامد.

 

در این بیانیه همچنین آمده است: در چارچوب روابط میان الجزائر و عربستان، شاهزاده بن سلمان در راس هیأتی عالی رتبه که شامل مسئولان دولتی، تجار و شخصیت‌های برجسته عربستان است امروز به الجزائر سفر می‌کند و سفر وی تا فردا (دوشنبه) به طول می‌انجامد.

 

طبق گزارش این بیانیه، این سفر اجازه توسعه همکاری دوجانبه و پروژه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری، گشایش چشم‌اندازهای جدید با تجار جهت افزایش میزان تبادلات تجاری و توسعه همکاری اقتصادی میان دو کشور خواهد داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------