واشنگتن گروه‌های مسلح سوری مورد حمایت آنکارا را تهدید کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,گروه‌های مسلح سوری
دولت آمریکا به مشارکت گروه‌های مسلح سوری مورد حمایت آنکارا در عملیات نظامی برنامه‌ریزی‌ شده ترکیه در شرق فرات واکنشی تهدیدآمیز نشان داده است. 

به گزارش تسنیم به نقل از آناتولی، مقام‌های آمریکا طی پیامی، به گروه‌های شورشی موسوم به «ائتلاف ملی نیروهای انقلاب و معارضان سوریه» و «ارتش آزاد سوریه» هشدار داده است.

 

آمریکایی‌ها هشدار داده‌اند که مشارکت ائتلاف ملی شورشیان و ارتش آزاد علیه «یگان‌های مدافع خلق کُرد» به‌معنای حمله به ایالات متحده و نیروهای ائتلاف بین‌المللی است که می‌تواند به «درگیری مستقیم با آنها بینجامد».

 

این مقام‌ها همچنین تأکید کرده‌اند که نیروهای آمریکایی و «نیروهای دموکراتیک سوریه»، که «یگان‌های مدافع خلق» ستون فقرات آن را تشکیل می‌دهد، «به‌نحوی با همدیگر تداخل دارند»، ازاین‌رو حمله به «قسد» بدون هدف قرار دادن نیروهای ائتلافِ به‌فرماندهی ارتش آمریکا و درگیری با آن ممکن نیست.

 

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، روز جمعه اعلام کرد که کشورش درصدد آغاز سومین عملیات نظامی علیه شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه است، و این بار، در شرق فرات خواهد بود.

 

این در حالی‌ست که «سیبان حمو» سخنگوی قسد، روز گذشته از دولت سوریه در برابر حمله قریب الوقوع ترکیه به شمال شرق سوریه طلب کمک کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------