ابتکار فعالان انگلیسی برای توقف نسل کشی در غزه



اخبار,اخبار بین الملل,حملات اسرائیل به غزه


 اخبار سیاسی - ابتکار فعالان انگلیسی برای توقف نسل کشی در غزه

فعالان ضدجنگ انگلیسی علیه محاصره وحشیانه نوار غزه از سوی اسرائیل یک اعتراض گسترده و نمادین در لندن برگزار کردند.

به گزارش ایران به نقل از پرس‌تی‌وی، معترضان با قرار دادن جعبه‌هایی در مقابل مجلس عوام انگلیس و قرار گرفتن در داخل این جعبه‌ها تلاش کردند مصایب غیرنظامیانی را که در غزه محصور شده‌اند به تصویر بکشند.

این اقدام اعتراضی در مقابل میدان پارلمان از سوی آکسفام سازماندهی شده بود. آکسفام یکی از اعضای «کمیته حوادث اضطراری» است که علاوه بر ارسال کمک‌های فوری به غزه، تلاش می‌کند بازسازی این منطقه را آغاز کند.

این مؤسسه خیریه هشدار داد تا زمانی که اسرائیل به محاصره آپارتایدگونه نوار غزه پایان ندهد، ترمیم و جبران کامل این فاجعه امکانپذیر نخواهد بود.

لیزا روترفورد، سخنگوی آکسفام که در این اعتراض شرکت کرده بود گفت این مؤسسه می‌خواهد توجه مردم را به مصایب فلسطینیان ساکن نوار غزه جلب کند. طبق برآوردهای آکسفام ۸۰ درصد از مردم غزه هم‌اکنون نیازمند کمک و برخورداری از امکانات ضروری از جمله برق، آب آشامیدنی و خدمات تصفیه فاضلاب هستند که تقریباً هیچ یک از این امکانات در این منطقه وجود ندارد. طبق برآوردهای سازمان ملل بیش از ۵۰۰ هزار نفر یعنی یک سوم جمعیت غزه در نتیجه سیاست‌های جنگ‌طلبانه اسرائیل در داخل غزه آواره شده‌اند.


اخبار بین الملل - ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------