دیپلمات آلمانی از روسیه اخراج شد



اخبار,اخباربین الملل,روابط آلمان وروسیه


اخباربین الملل -   دیپلمات آلمانی از روسیه اخراج شد

اشپیگل آنلاین بعد از ظهر شنبه درخبری اختصاصی از اخراج دیپلمات آلمانی از روسیه خبر داد و نوشت: این اقدام درحالی انجام شده است که سران دو کشور همزمان با این اقدام غیر دیپلماتیک در استرالیا با هم دیدار کردند.

به گزارش ایرنا،این هفته نامه آلمانی به نقل از محافل دولتی این کشور نوشت: یک دیپلمات زن آلمانی که سال های متمادی در بخش سیاسی سفارت آلمان در مسکو فعالیت داشت، با تصمیم مقام های روسی مجبور به ترک این کشور شده است.

به نوشته این نشریه،محافل دولتی آلمان نسبت به اخراج دیپلمات با سابقه این کشور از مسکو ابراز تاسف کرده و این اقدام را 'نابجا' توصیف کرده اند.

به گزارش اشپیگل آنلاین،اخراج دیپلمات آلمانی از مسکو در پاسخ به اقدام مشابه آلمان در رابطه با یکی از دیپلمات های روسی شاغل در کنسولگری روسیه در بن انجام شده است که به اتهام جاسوسی بدون اعلام رسمی و رسانه ای از برلین اخراج شده است.

خبر اخراج دیپلمات آلمانی از روسیه درحالی امروز اعلام شد که روابط برلین - مسکو بدلیل مواضع روسیه در رابطه با بحران اوکراین و اعمال تحریم های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه مسکو به سردی گرائیده است.

به گزارش رسانه های آلمانی 'آنگلا مرکل' صدر اعظم آلمان و 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه که به منظور شرکت در اجلاس گروه 20 به استرالیا سفر کرده اند، عصر امروز در دیداری که بیش از 4 ساعت به طول انجامید در هتل هیلتون شهر بریزبن با یکدیگر ملاقات و درخصوص بحران اوکراین و دیگر مسائل مهم منطقه ای و جهانی تبادل نظر کردند.

به نوشته اشپیگل آنلاین، 'ژان کلود یونکر' رییس جدید کمیسیون اتحادیه اروپا نیز بعد از گذشت دو ساعت از دیدار مرکل و پوتین به جمع آنها اضافه شده است.


  اخبار بین الملل  - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------