آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

اوباما لایحه تحریم‌های روسیه را امضا می‌کند



اخبار,اخباربین الملل,باراک اوباما

 

اخبار بین الملل -  اوباما لایحه تحریم‌های روسیه را امضا می‌کند

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا لایحه تحریم‌های روسیه را که کنگره تصویب کرده، امضا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت: رئیس‌جمهوری قصد دارد لایحه تحریم‌ها را امضا کند.

کنگره آمریکا روز شنبه به اتفاق آراء "قانون حمایت از آزادی اوکراین" را تصویب کرد که شامل تحریم‌های جدیدی علیه مسکو می‌شود. طبق این لایحه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا باید کمک نظامی کشنده و غیرکشنده برای اوکراین فراهم کند که شامل تسلیحات ضد تانک هم می‌شود؛ با این حال اوباما هیچ الزام حقوقی‌ای برای اجرای آن ندارد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در واکنش به این تحریم‌ها گفت که رویکرد آمریکا خصمانه است و باید تغییر کند. تدابیر مذکور بخش‌های دفاعی و انرژی روسیه و نیز شرکت‌های صادر کننده سلاح به گرجستان، مولداوی، سوریه و جدایی‌طلبان اوکراینی را هدف می‌گیرد.

تحریم‌های جدید در شرایطی انجام خواهد شد که مسکو به دلیل کاهش قیمت نفت و افت بهای روبل (واحد پول روسیه) با هرج و مرج اقتصادی رو به رو شده است. با این حال رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر نسبت به تحریم‌های بیشتر علیه مسکو بدون همراهی و هماهنگی متحدان واشنگتن در اتحادیه اروپا هشدار داده بود. جاش ارنست نیز تاکید کرد که اوباما ممکن است در روزهای آتی، لایحه تحریم‌ها را تبدیل به قانون کند.


 اخبار بین الملل  - ایسنا

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------