بیانیه روسیه درباره سیاست تحریم‌های آمریکا



اخبار,اخباربین الملل, تحریم‌های آمریکا علیه روسیه


 اخبار بین الملل - بیانیه روسیه درباره سیاست تحریم‌های آمریکا

وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای ابراز امیدواری کرد آمریکا بی فایده بودن سیاست تحریم کشورهای دیگر را بپذیرد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: امیدواریم آمریکا همان طور که در مورد کوبا اقدام کرد، بیهوده بودن سیاست اعمال فشار بر کشورهای دیگر از طریق تحریم را قبول کند.

در بیانیه آمده است: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا بدون نتیجه بودن سالها تلاش کشورش برای منزوی کردن کوبا را قبول کرد و این موضوع اهمیت فراوان دارد.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: پس از این واقعه امیدواریم واشنگتن بی فایده بودن فشارهای مشابه بر کشورهای دیگر را هم بپذیرد.

آمریکا و کوبا درپی آزادی یک آمریکایی زندانی در هاوانا، به دنبال برقراری روابط دوجانبه هستند و قرار است اوباما در این مورد سخنرانی کند.

آمریکا بیش از 40 سال است که به بهانه واهی حمایت کوبا از تروریسم این کشور را تحریم کرده است.

به گزارش رسانه ها، قرار است اوباما لغو تحریم های کوبا را به کنگره پیشنهاد کند اما سران کنگره و سنای آمریکا با لغو تحریم ها علیه این کشور مخالفند.

آمریکا از حدود شش ماه پیش به دلیل اختلاف با روسیه در مساله اوکراین،با همراهی متحدان اروپایی خود چند بسته تحریم در مورد مسکو اعمال کرده است.
 

 اخبار بین الملل -  ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------