شرط‌های داعش برای آزادی سربازان لبنانی



اخبار,اخبار بین الملل,شرط‌های داعش برای آزادی سربازان لبنانی


 اخبار بین الملل  - شرط‌های داعش برای آزادی سربازان لبنانی

گروه‌های داعش و النصره، ۲۵ سرباز ارتش و نیروی امنیتی لبنانی را به گروگان گرفته و به بلندی‌های قلمون سوریه منتقل کرده‌اند.

شیخ وسام المصری یکی از میانجی‌ها برای آزادی سربازان لبنانی به گروگان گرفته شده توسط گروه دولت اسلامی موسوم به داعش اعلام کرد که آدم ربایان، شرط‌هایی برای آزادی سربازان اعلام کردند.

به گزارش العربیه، به نقل از منابع خبری لبنان، گروه داعش متعهد شده تا زمانی که مذاکرات میان این گروه و طرف‌های لبنانی در جریان است، به سربازان ربوده شده آسیبی نرسد. اما اجرای این تعهد مشروط به آزادی فوری همسر سابق ابو بکر بغدادی رهبر داعش و همسر یکی از رهبران گروه النصره شاخه القاعده در سوریه شده است که در بازداشت دستگاه‌های امنیتی لبنانی به سر می‌برند.

گروه‌های داعش و النصره، ۲۵ سرباز ارتش و نیروی امنیتی لبنانی را به گروگان گرفته و به بلندی‌های قلمون سوریه منتقل کرده‌اند.

به گفته المصری، آدم ربایان خواستار عبور نیرو‌هایشان از ایست بازرسی ارتش لبنان در منطقه جرود عرسال، هم مرز با سوریه شده‌اند.

او افزود: «اخلال در مذاکرات به بستن ایست بازرسی وادی حمید (منطقه عرسال) سربازان را در معرض کشته شدن قرار می‌دهد.»

او ادامه داد که آدم ربایان همچنین خواستار ایجاد منطقه حائل خالی از سلاح در مناطق لبنانی هم مرز با سوریه شده‌اند. طول و عرض این منطقه در مذاکرات مشخض می‌شود.

آن‌ها همچنین خواستار تامین «ابزارهای پزشکی جدید و انبار دارو برای معالجه بیماران و زخمی‌ها» و همچنین «آزادی همه زنان مسلمانی که به دلیل اوضاع سوریه در زندان‌های لبنان به سر می‌برند» شده‌اند.

تابستان گذشته در پی درگیری شبه نظامیان داعش و النصره با ارتش لبنان در منطقه عرسال واقع در شرق این کشور، شماری از نیروهای ارتش لبنان به گروگان گرفته شدند. در جریان آن درگیری‌ها که پس از دستگیری یکی از فرماندهان تندرو آغاز شد، برای چند روز شهر عرسال به تصرف شبه نظامیان در آمد.

 

 اخبار بین الملل  - عصر  ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------