افشای آزار جنسی زنان در ارتش فرانسه



اخبار,اخباربین الملل,تجاوز به زنان

نشریه فرانسوی «نوول ابسروتور» در گزارشی برگرفته از کتاب «جنگ نامرئی» از رسوایی آزار جنسی علیه زنان در ارتش فرانسه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از نوول ابسرواتور، در کتاب «جنگ نامرئی» به قلم «لیلا میانو» و «جولیا پاسکوآل» آمده است: زنان عضو نیروهای مسلح و ناوگان هوایی دولتی فرانسه، توسط همکاران و کارکنان ارشد خود مورد آزارهای جنسی قرار می گیرند.

براساس افشاگری های این کتاب، «والری» یکی از سربازان قدیمی ارتش، «کارلا» ملوان نیروی دریایی و «لورا» مهماندار هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری فرانسه، از سوی همکاران و کارکنان ارشد خود مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

این نشریه در بخش دیگری از این گزارش نوشت: با وجود اینکه وزیر دفاع فرانسه ادعا می کند با این پدیده ضداخلاقی مقابله شده اما در بسیاری از موارد، شکایت های زنان معترض، مختومه اعلام شده است.

آزارهای جنسی علیه زنان در ارتش برخی کشورهای غربی روز به روز رو افزایش یافته و موجب بروز مشکلات روانی و جسمی برای بسیاری از قربانیان شده است.

فرماندهان بلندپایه ارتش آمریکا سال گذشته در یک نشست مشترک کم سابقه در سنای آمریکا، از گسترش موارد تعرض و تجاوز جنسی در ارتش این کشور ابراز نگرانی کرده و آن را سرطانی خطرناک برای ارتش این کشور دانستند.

در این نشست مشترک که مارتین دمپسی رییس ستاد و شماری از فرماندهان بلندپایه نظامی آمریکا حضور داشتند، مساله اپیدمی تعرض و تجاوز به زنان در ارتش امریکا مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت و آنها نسبت به تاثیرات آن بر جایگاه داخلی و خارجی ارتش هشدار دادند.

بنا بر آمارهای غیررسمی، 20 درصد زنان در ارتش آمریکا مورد سوءاستفاده جنسی قرار می گیرند. رییس جمهوری آمریکا از وزیر دفاع آمریکا خواسته است که با این پدیده برخورد جدی کند اما منتقدان، این سخنان را بدون پشتوانه و بی فایده دانسته و می گویند زنان و دختران کارآموز در ارتش بطور مرتب مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند اما به دلیل نفوذ فرماندهان ارتش قادر به طرح شکایت علیه آنها نیستند.


  اخبار بین الملل  -  ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------