بس کن! تو نباید به آمریکا بروی، با این کار روابط ما با آمریکا را به گند می کشی!



اخبار,اخباربین الملل,بنیامین نتانیاهو

رهبر ائتلاف اتحاد صهیونیست از مخالفان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از وی خواسته است تا سخنرانی خود را در کنگره آمریکا در سوم مارس لغو کند.نتانیاهو در اواخر ژانویه (دی - بهمن) گذشته، دعوت جان بوینر رییس مجلس نمایندگان آمریکا را برای سخنرانی در کنگره در اواسط ماه فوریه (بهمن) پذیرفت.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت در تحلیلی نوشت: رهبر اتحاد صهیونیست از نتانیاهو خواست سخنرانی خود را در کنگره آمریکا لغو کند.

به گزارش  انتخاب، در این روزنامه اسرائیلی آمده است: اسحاق هرتزوگ، رهبر ائتلاف اتحاد صهیونیست از مخالفان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از وی خواسته است تا سخنرانی خود را در کنگره آمریکا در سوم مارس لغو کند.

هرتزوگ، این سخنرانی را عاملی برای ضربه زدن به روابط استراتژیک آمریکا و اسرائیل توصیف کرد.

هرتزوگ که نتانیاهو را با لقب بی بی می خواند، در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت، من بار دیگر از نتانیاهو می خواهم این کار را بس کند. تو نباید به آمریکا بروی. چرا که با این کارت به روابط ما با آمریکا لطمه می زنی.

وی ضمن سرزنش نتانیاهو، از وی خواستند برخلاف موضع رسمی دولت آمریکا، از سفر به واشنگتن و اتخاذ موضعی تند علیه برنامه هسته ای ایران در کنگره آن کشور بپرهیزد تا بیش از این بر حیثیت سیاسی رژیم صهیونیستی در آمریکا و جهان ضربه وارد نشود.

هرزوگ، نتانیاهو را متهم کرد که با تن دادن به دعوت جمهوری خواهان آمریکا برای انجام سخنرانی بدون هماهنگی با دموکرات های آن کشور، بازی سیاسی خطرناکی را در سیاست داخلی آمریکا آغاز کرده است.

وی افزود،‌هر گاه نتانیاهو خود را با مشکلی مواجه می بیند به کارهای خطرناک دست می زند.

رهبر ائتلاف اتحاد صهیونیست از مخالفان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از وی خواسته است تا سخنرانی خود را در کنگره آمریکا در سوم مارس لغو کند.نتانیاهو در اواخر ژانویه (دی - بهمن) گذشته، دعوت جان بوینر رییس مجلس نمایندگان آمریکا را برای سخنرانی در کنگره در اواسط ماه فوریه (بهمن) پذیرفت.

وی سپس خواستار تعویق این سخنرانی تا سوم مارس (12 اسفند) شد که برای شرکت در اجلاس سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی (آیپک) در واشنگتن حضور می یابد اما پافشاری نخست وزیر رژیم صهیونیستی به انجام این سخنرانی و اقدام جمهوری خواهان برای دعوت از او برای این کار، با مخالفت شدید کاخ سفید و دموکرات های آمریکا در سنا و حتی کنگره آمریکا روبرو شد.

براساس این گزارش، بسیاری از دموکرات های سنا و کنگره که هر روز به تعداد آنها نیز افزوده می شود، تصمم دارند در مخالفت با سخنرانی نتانیاهو، سالن سخنرانی را ترک کنند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز عصر (پنجشنبه) در دیداری اختصاصی و پشت درهای بسته با اعضای دموکرات این مجلس، از آنها خواست تا قاطعانه تصمیم خود را مبنی بر حضور و یا عدم حضور در هنگام نطق سه شنبه آینده نتانیاهو در نشست مشترک نمایندگان کنگره و سنا بگیرند.

در عین حال سوزان رایس مشاور امنیتی اوباما نیز سه شنبه در یک مصاحبه تلویزیونی، ضمن اعلام مخالفت با این نطق نتانیاهو، دعوت رییس مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره را اقدامی نادرست و عامل تخریب روابط آمریکا و اسرائیل توصیف کرد.


اخبار بین الملل  - انتخاب  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------