فتوای مفتی سعودی درباره سربازگیری اجباری در عربستان



 

اخبار,اخباربین الملل,مفتی اعظم عربستان

وی از جنایت‌های نظامیان آل سعود تحت عنوان حماسه‌های بزرگ در مقابله با دشمنان نام برد و گفت که به ناچار جوانان کشور باید آموزش‌های اجباری را فرا گیرند تا ما در زمان جنگ‌ها توان کافی و نظامیان مورد نیاز را داشته باشیم و آن‌ها را به عنوان سپری در برابر دشمنان مورد استفاده قرار دهیم.

مفتی اعظم عربستان سعودی ضمن تلاش برای توجیه جنایت‌های این کشور در یمن خواستار اجباری شدن خدمت سربازی برای جوانان سعودی جهت شرکت در این جنگ ها شد.

به گزارش تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان، عبدالعزیز آل الشیخ مفتی اعظم عربستان سعودی و رئیس هیئت علمای ارشد این کشور خواستار اجباری شدن خدمت سربازی برای جوانان و آموزش و آماده‌ سازی آن‌ها جهت آن چه "دفاع از سرزمین و مقابله با دشمنان " نامید، شد.

آل الشیخ در خطبه‌های نماز جمعه در ریاض گفت: ما باید همیشه آماده باشیم و فرزندان خود را برای تمامی مأموریت‌ها آموزش دهیم.

وی از جنایت‌های نظامیان آل سعود تحت عنوان حماسه‌های بزرگ در مقابله با دشمنان نام برد و گفت که به ناچار جوانان کشور باید آموزش‌های اجباری را فرا گیرند تا ما در زمان جنگ‌ها توان کافی و نظامیان مورد نیاز را داشته باشیم و آن‌ها را به عنوان سپری در برابر دشمنان مورد استفاده قرار دهیم.

در حالی که تحریکات مؤسسه وهابی عربستان سعودی و اقدامات خاندان آل سعود عامل مهم بروز جنگ و درگیری‌های داخلی در میان امت اسلامی شده و مسلمانان را با دلارهای نفتی به جان هم انداخته است، سرکرده موسسه وهابیت سعودی در اظهاراتی عوام فریبانه گفت که امت اسلامی باید برای مقابله با دشمنان آماده باشند و در کنار یکدیگر قرار گرفته و تفرقه و اختلاف را کنار بگذارند.

بوق تبلیغات مذهبی خاندان حاکم سعودی در یمن، در تلاش برای توجیه جنایت‌های این کشور مدعی شد که برادران یمنی از مسلمانان خواستند آن‌ها را از این مصیبت‌ها و بلایا نجات داده و امنیت و ثبات و آرامش را به آن‌ها بازگردانند و به همین علت رهبری هدایت ‌شده [عربستان ] به این درخواست پاسخ داد و با زور به ملت یمن کمک می‌کنند تا ظالم را از آن ها باز دارند!

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده اند.

بحرین، قطر، کویت و امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند.

از آغاز تجاوز عربستان به یمن ده‌ها تن از شهروندان یمنی که در بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده اند. این در حالی است که بسیاری از زیرساخت‌های یمن نیز تخریب شده است.

اما هفدهمین روز تجاوز سعودی به یمن در حالی آغاز شد که جنگنده‌های سعودی امروز نیز مناطق مختلف یمن را آماج حملات خود قرار دادند.

به گزارش المیادین، در پی حمله جنگنده‌های سعودی به منطقه "المطمه" در استان الجوف در شمال یمن، چهار شهروند غیر نظامی از جمله یک زن به شهادت رسیدند.

جنگنده‌های سعودی همچنین مناطق الملاحیط و المنازله در استان صعده یمن که هم مرز با عربستان است را بمباران کردند.

جنگنده‌های عربستان همچنین پادگان "الصمع" در منطقه ارحب واقع در صنعا را بمباران کردند.


  اخبار بین الملل  -  تسنیم 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------