پایان‌ حصر خانگی چند ماهه رئیس‌جمهورسابق



رییس جمهور پیشین ماداگاسکار که از اکتبر 2014 در حصر خانگی بسر می برد اکنون با اجرایی شدن توافق آشتی ملی در این کشور آزاد شده است.

اخبار,اخباربین الملل,حصر خانگی رییس جمهورماداگاسکار

 

به گزارش ایرنا به نقل از فرانس پرس، «هری راجائوناریمام پیانینا» رییس جمهور ماداگاسکار روز شنبه اعلام کرد که به عنوان بخشی از توافق فرآیند صلح جزایر اقیانوس هند به حصر خانگی «مارک راوالومانانا» همتای پیش از خود پایان داده است. این اعلام در یک سخنرانی در ارتباط با آشتی و مصالحه ملی که به همت کلیساهای ملی ماداگاسکار ترتیب داده شده بود پس از آن بیان شد که رییس جمهور فعلی گفت آقای راوالومانانا مشروعیت دولت فعلی را به رسمیت شناخته است.

راوالومانانا در سال 2009 طی یک کودتا سرنگون و به آفریقای جنوبی تبعید شد از زمان بازگشت از آفریقای جنوبی به ماداگاسکار در اکتبر سال 2014 تحت بازداشت خانگی در شهر شمالی آنتسیرانانا (که به دیاگو سوارز نیز معروف است) قرار گرفت. آشتی ملی ماداگاسکار یک نقشه راه برای برون رفت از بحران این کشور و جنگ قدرت در آن با میانجیگری بلوک منطقه ای کشورهای جنوب آفریقا (SADC) است و به امضای احزاب متخاصم در این کشور در سال 2011 رسیده است تا به بحرانی پایان دهد که سال هاست کشور را به خود مشغول کرده است.


اخباربین الملل  -  ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------