تشدید حملات عربستان به شمال و غرب یمن/ تعلیق فعالیت‌های صلیب سرخ در عدن



اخبار,اخباربین الملل  ,تحولات  یمن

همزمان با درگیری‌های زمینی در مناطق مختلف یمن، حملات هوایی و توپخانه‌ای سعودی‌ها به شمال و غرب این کشور شدت گرفته است. اوضاع در جنوب این کشور نیز متشنج است و صلیب سرخ از تعلیق موقت فعالیت‌های خود در عدن خبر داد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری یمن (سبأ)، در پی حملات جدید جنگنده‌های متجاوز سعودی به مناطقی در استان ساحلی الحدیده در غرب یمن، 11 شهروند غیر نظامی کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

به گفته منابع یمنی عربستان تاسیسات دولتی و مراکز آموزشی و مدارس را هدف قرار داده است.

حملات جنگنده‌ها و توپخانه سعودی به استان صعده در شمال یمن نیز همچنان ادامه دارد و در جدیدترین موج حملات، صدها راکت، موشک و گلوله تانک و توپ مناطق مختلف این استان را که خاستگاه اصلی حوثی‌ها محسوب می‌شود، هدف قرار داد.

از سوی دیگر تروریست‌های القاعده مسوولیت ترور «عبدالرحمن الاریانی»، مدیر شعبه اطلاعات نیروی دریایی و دفاع ساحلی یمن در استان الحدیده را برعهده گرفتند. وی که از حامیان انصارالله یمن بود در محله «غلیل» الحدیده ترور شد.

همزمان با این تحولات، صلیب سرخ روز سه‌شنبه از تعلیق موقت عملیات بشردوستانه خود در عدن به دلیل حمله به کارمندان این نهاد بین‌المللی خبر داد.

به گفته منابع محلی، افراد مسلح روز دوشنبه به دفتر صلیب سرخ در عدن حمله کرده و کارمندان آن را به مرگ تهدید کرده بودند. شهر عدن اکنون در کنترل نیروهای منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن است.

از سوی دیگر،رسانه‌های خبری عربستان و شبکه خبری ارم نیوز اعلام کردند ریاض مقدمات لازم برای اعطای تابعیت عربستانی به یمنی‌های مقیم این کشور از جمله عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن را فراهم کرده است.

 اخبار بین الملل  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------