سه مشاور ارشد اوباما، وزیر آموزش و پرورش و وندی شرمن طی دو هفته استعفا دادند



اخبار,اخباربین الملل ,باراک اوباما

پایگاه «واشنگتن فری بیکن» در گزارشی با اشاره به سلسله استعفاهای دو هفته اخیر در آمریکا نوشت که سه مشاور اوباما در زمینه داعش، روسیه و امنیت سایبری به همراه وزیر آموزش و پرورش و معاون جان کری از دولت کناره‌گیری کردند.

  یک پایگاه آمریکایی در مطلبی نوشت که سه مشاور ارشد رئیس‌جمهور این کشور در زمینه‌های داعش، امنیت سایبری و روسیه طی دو هفته گذشته استعفا دادند.

پایگاه «واشنگتن فری بیکن» در گزارشی با اشاره به سلسله استعفاهای دو هفته اخیر در آمریکا نوشت که سه مشاور اوباما در زمینه داعش، روسیه و امنیت سایبری در دو هفته اخیر استعفا دادند.

در این گزارش آمده است: «هفته قبل ارنی دونکان وزیر آموزش و پر.رش رئیس‌جمهور اوباما اعلام کرد کهخ تا پایان سال پست خود را ترک می‌کند. البته توجهات بسیار کمی به دیگر استعفاهای اشخاص مهم از ۲۲ سپتامبر تا به حال شده است».

« واشنگتن فری بیکن» با اشاره به خبر استعفای نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف علیه داعش افزود: «بلومبرگ گزارش داد که جان آلن ژنرال بازنشسته و انتخاب شخص اوباما برای رهبری جنگ آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه درصدد استعفا است».

در ادامه گزارش با اشاره به دیگر استعفاها آمده است: «۲۹ سپتامبر پولیتیکو گزارش داد که "اولین فارکاس" مقام ارشد پنتاگون و مسئول نظارت بر روابط آمریکا با روسیه و اوکراین پس از ۵ سال از مقام خود کنار می‌رود. بر اساس گزارش این پایگاه، مقامات دولت برای پیدا کردن جانشین او بسیار مشکل دارند چرا که این استعفا در بحبوحه دوگانگی در درون دولت اوباما درباره چگونگی پاسخ به تجاوز روسیه در اوکراین و سوریه انجام می‌شود».

 

اخبار بین الملل  -  فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------