کری و لاوروف خواهان همکاری کشورهای منطقه برای پیشبرد مذاکرات سوریه



اخبار,اخباربین الملل ,روابط آمریکا و روسیه

وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه خواهان آن شدند که تمامی کشورها در منطقه تلاش‌های خود را برای پیشبرد مذاکرات در سوریه یکپارچه کنند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف،وزیر امور خارجه روسیه و جان کری، همتای آمریکایی وی برای سومین روز متوالی با یکدیگر درباره آخرین تحولات سوریه گفت‌وگو کردند.

در این گفت‌وگو وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه تاکید کردند که تمامی کشورها در منطقه باید در فرایند ایجاد سازش در سوریه مشارکت داشته باشند.

براساس بیانیه‌ای که از سوی دستگاه دیپلماسی روسیه صادر شد، کری و لاوروف درباره تلاش‌های مضافع در راستای پیشبرد مذاکرات میان جناح‌های مختلف سوری با میانجی‌گری جامعه بین‌المللی رایزنی کردند.

وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه تاکید کردند که در شرایط کنونی لازم است تمامی کشورهای منطقه به فرایند تلاش‌ها برای پیشبرد مذاکرات در سوریه بپیوندند.

پیش از این، دو طرف در یک گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت فرایند مذاکرات سیاسی برای حل بحران سوریه با شرکت تمامی کشورهای اصلی خاورمیانه تأکید کرده بودند. پیش از آن نیز وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه روز یکشنبه دورنمای راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه را مورد بحث قرار دادند.


  اخبار بین الملل  - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------