«عبدالسلام صلاح» عامل فراری حملات پاریس آماده اقدام انتحاری است



اخبار,اخباربین الملل ,حمله تروریستی

وکیل یکی از مظنونان بازداشتی مرتبط با حملات پاریس در بلژیک با استناد به گفته‌های موکل خود می‌گوید که «عبدالسلام صلاح» عامل فراری حملات پاریس کمربند مملو از مواد منفجره با خود دارد و آماده اقدام انتحاری است.

این وکیل در گفت‌وگو با شبکه LCI اعلام کرد: «عبدالسلام صلاح که دستکم به جرم ایفای نقش لجستیکی در حملات مرگبار پاریس تحت تعقیب است، احتمالا آماده است خود را منفجر کند. طبق آخرین اظهارات موکل من، عبدالسلام صلاح به شدت عصبانی است و احتمال دارد آماده منفجر کردن خود باشد. اما در حال حاضر نمی‌توانم چیز بیشتری بگویم.»

بر اساس این گزارش، فردی 26 که خود را عبدالسلام صلاح ساکن بلژیک معرفی کرده بوده، یکروز پس از حملات مرگبار پاریس، در حالیکه سوار بر خودرویی به سمت مرز بلژیک حرکت می‌کرده، در یک ایست بازرسی توسط ژاندارم‌های فرانسوی مورد بازرسی و کنترل قرار گرفته و از آنجا که در آن زمان هنوز تحت تعقیب نبوده، بدون هیچگونه مشکلی این کنترل را پشت سر گذاشته است.

طبق اطلاعات موجود، در این خودرو علاوه بر فردی که خود را عبدالسلام صلاح معرفی کرده، دو نفر دیگر به نام‌های «حمزه عتو» و «محمد عمری» نیز حضور داشته‌اند که اندکی بعد در منطقه «مولن‌بیک» در بروکسل دستگیر شدند اما عبدالسلام صلاح از چنگ پلیس فرار کرده است.

دو نفر بازداشت شده که توسط دادگاه بلژیک به ارتکاب مشارکت در «حمله تروریستی» و همدستی با عامل فراری حملات پاریس متهم شده‌اند، اعلام کرده‌اند که دوستشان از آنها خواسته بوده که به وی برای خروج از پاریس کمک کنند.

به گفته این وکیل که وکالت حمزه عتو را بر عهده دارد، موکل وی و دو سرنشین دیگر خودرویی که با آن از مرز پاریس خارج شده‌اند، در طول مسیر بسیار کم با یکدیگر صحبت کرده‌اند و به گفته حمزه عتو عبدالسلام صلاح یک کمربند انتحاری بزرگ که احتمالا مملو از مواد منفجره بوده با خود به همراه داشته است.

نیروهای بلژیکی که چند مظنون به دست داشتن در حملات تروریستی پاریس را در این کشور بازداشت کرده‌اند، هفته گذشته از بازداشت عبدالسلام صلاح ساکن حومه بروکسل که یکی از مظنونان حملات پاریس است،‌ خبر دادند اما دقایقی پس از انتشار خبر بازداشت وی، مقامات و رسانه‌های خبری با اصلاح خبر اولیه خود گزارش دادند که فرد بازداشت شده عبدالسلام نیست و مظنون دیگری است.

شامگاه جمعه گذشته (22 آبان) حمله گروهی از افراد مسلح به یک استادیوم،‌ یک رستوران و یک تالار موسیقی در شهر پاریس، به مرگ نزدیک به 130 تن منجر شد و بیش از 350 تن را نیز زخمی کرد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته و اعلام کرده است که این «آغاز طوفان» است.

 

 اخبار  بین الملل  -  فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------