منصور هادی: با "اکراه" وارد جنگ یمن شدیم!



اخبار,اخبار بین الملل,عبد ربه منصور هادی

به رغم ادامه جنگ در یمن و شکست برخی تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران این کشور در نتیجه کارشکنی‌های دولت مستعفی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن مدعی شد: ما از هواداران جنگ و ویرانی نیستیم و با "اکراه" وارد جنگ شدیم!

به گزارش (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در سخنرانی در سالروز استقلال یمن از استعمار انگلیس در سال 1967 مدعی شد: زمانی که این ویرانی و نبود خدمات و اوضاع وخیمی را می‌بینم که شهروندان ما به دلیل جنگ در آن به سر می‌برند احساس "اندوه" می‌کنم! ما از هواداران جنگ و ویرانی نیستیم و پیش از ورود به جنگی که با "اکراه" آن را شروع کردیم امتیازهایی دادیم!

این اظهارات منصور هادی درحالی ایراد شد که نیروهای حامی وی و جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی روزانه با بمباران نواحی مختلف یمن مردم بی‌گناه این کشور را هدف می‌گیرند.

وی گفت: جنگ را تا زمان "پیروزی" مردم یمن و آزادی آن و توقف اقدامات حوثی‌ها ادامه می‌دهیم.

هادی گفت: "از جانب من مطمئن باشید که با خودم عهد بسته‌ام به "کودتا" پایان داده و مناطق کشورمان را بازپس بگیرم. هدف و برنامه ما "یمن فدرال جدید" است."

هادی از دولت مستعفی یمن و نهادهای آن خواست با آنچه وی از آن با عنوان "چالش بزرگ شبه نظامیان کودتاچی وحامیان تندروی و تروریسم" نام برد مقابله کنند.

وی همچنین از سازمان ملل خواست به نقش خود در حمایت از مردم یمن از طریق اقدام جدی برای اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت عمل کنند.


 اخبار بین الملل  -  ایسنا 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------