دولت عربستان سومین شاهزاده ناراضی سعودی را ربود



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,شاهزاده عربستانی

نزدیکان سلطان بن ترکی، شاهزاده ناراضی سعودی با طرح شکایتی در سوئیس علیه دولت عربستان، این کشور را متهم کردند که وی را از پاریس ربوده‌ است.

به گزارش آنا به نقل از گاردین، نزدیکان سلطان بن ترکی با طرح شکایتی اعلام کرده‌اند که وی در حالی که از مشکلات شدید سلامتی رنج می‌برده، در قالب برنامه‌ای امنیتی از پاریس به سمت ریاض ربوده شده است.

بنا به این گزارش، وی قصد داشته است از پاریس به سمت قاهره پرواز کند تا با پدر و برخی دوستانش در این شهر دیدار کند، اما این پرواز هرگز به سمت قاهره نرفته است.

در این شکایت آمده است که «این هواپیمای سعودی قرار بود به سمت قاهره پرواز کند اما عملا در عربستان به زمین می‌نشیند.»

بنا به این گزارش، شاهزاده سلطان، سومین شاهزاده ناراضی است که در سال گذشته ربوده شده است. پیش از وی نیز دو شاهزاده ناراضی دیگر یعنی ترکی بن بندر و سعود بن سیف النصر نیز ناپدید شده بودند.

ترکی بن بندر، در سال 2009 به پاریس گریخت و تقاضای پناهندگی سیای کرد. او در سال 2011 ویدئوهایی در مورد ضرورت اصلاحات سیاسی در عربستان منتشر و خواستار تغییراتی در نظام سیاسی کشورش شد. وی پس از یک سفر تجاری به مراکش، ناپدید شد.

سعود بن سیف النصر، شاهزاده ناراضی دیگر نیز از سال 2014 از طریق کاربری توئیتری خود، اعتراضش را به نظام سیاسی عربستان اعلام کرد.

سعود بن سیف النصر، شاهزاده ناراضی دیگر نیز از سال 2014 از طریق کاربری توئیتری خود، اعتراضش را به نظام سیاسی عربستان اعلام کرد. با وجود این، پس از چند ماه، فعالیت این کاربری متوقف شد و دیگر خبری از این شاهزاده سعودی نیست.

 

  اخبار  بین الملل  - آنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------