اوباما 250 نیروی دیگر به سوریه اعزام می‌کند



 اخباربین الملل,خبرهای بین الملل ,رئیس جمهوری آمریکا

یکی از مقامات ارشد دولت واشنگتن تاکید کرد، رئیس جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) برنامه‌ها را برای اعزام 250 پرسنل نظامی دیگر به سوریه اعلام خواهد کرد؛ اقدامی که همزمان با پیشروی کند آتش بس، کمک آمریکا به مخالفان سوری را تشدید می‌کند.

به گزارش  ایسنا ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این منبع دولتی گفت: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام خواهد کرد که اجازه داده 250 نیروی دیگر در سوریه مستقر شوند و اوباما در جریان سخنرانی‌اش در شهر هانوفر آلمان این استقرار را تایید خواهد کرد.

نیروهای آمریکا در سوریه اجازه دارند تا به مخالفان سوری و نیروهای ضد داعش مشاوره داده و به آن‌ها کمک کنند.

اوباما درحال حاضر در آلمان حضور دارد تا با آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور مذاکره کند.

رهبران انگلیس، فرانسه و ایتالیا نیز امروز به نشست اوباما و مرکل ملحق می‌شوند که به درخواست رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفته و بر مبارزه با داعش متمرکز خواهد بود.

مقام مذکور گفت: اوباما اجازه انجام یک سری اقدامات برای افزایش حمایت از شرکایمان را در این منطقه صادر کرده که شامل نیروهای امنیتی عراق و همچنین نیروهای محلی سوریه که با داعش مبارزه می‌کنند، می‌شود.

قرار است اوباما این تصمیم را در جریان سخنرانی‌اش در نمایشگه تجاری هانوفر و پیش از دیدار با رهبران اروپا اعلام کند.

اوباما روز یکشنبه به طرفین درگیر در سوریه برای بازگشت به میز مذاکرات و برقراری مجددا یک آتش بس با میانجی‌گری بین‌المللی تاکید کرد.

اوباما در جریان کنفرانسی خبری در آلمان گفت: من اخیرا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه صحبت کردم تا مطمئن شوم که می‌توانیم مجددا یک آتش بس و توقف اقدامات خصمانه را برقرار کنیم. کاخ سفید تاکید دارد که این آتش بس تنها راه برای بیرون آمدن از این جنگ وحشیانه پنج ساله است.

در این بین فشارها بر اوباما در آمریکا که شاهد رقابت تنگاتنگ ریاست جمهوری است و همچنین از طرف متحدان اروپایی که خواستار توقف سیل گسترده آوارگان هستند، در حال افزایش است.

 

اخبار  بین الملل  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------