هشدار هلند به اتباع خود : اگر از اردوغان انتقاد کنید در ترکیه امنیت ندارید



وزیر امور خارجه هلند به مقامات ترکیه هشدار داد اگر می خواهند عضوی از اتحادیه اروپا باشند نمی توانند با رسانه ها و اصحاب رسانه چنین رفتار کنند.

در پی دستگیری و آزادی یک خبرنگار هلندی در ترکیه به اتهام توهین به رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، وزیر امور خارجه هلند از عدم تضمین امنیت شهروندان هلندی ساکن یا توریست در ترکیه در صورت انتقاد از اردوغان خبر داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه " برت کوئنداس " وزیر امور خارجه هلند در جلسه پارلمان این کشور در پاسخ به پرسشی در این باره گفت که دولت آمستردام نمی تواند به شهروندان هلندی یا هلندی – ترک تبار خود تضمین دهد که در صورت انتقاد از اردوغان از پیگرد قضایی در ترکیه مصون باشند.

وزیر امور خارجه هلند با یادآوری وضعیت " ابرو عمر" خبرنگار هلندی ترک تبار که در هفته جاری در شهر کوش آداسی ترکیه  دستگیر و سپس آزاد شد، گفت : " هیچ تضمینی نیست. ما تلاش خود را می کنیم اما نمی توانم به شهروندان هلندی تضمین دهم که به اتهام انتقاد از اردوغان در ترکیه مصون از پیگرد و دستگیری باشند."

او در عین حال با انتقاد از رویه دولتمردان ترکیه ، خطاب به آنها گفت :" باید رفتار  درستی در پیش بگیرید. اگر خواهان عضویت در اتحادیه اروپا هستید نمی توانید با رسانه ها و فعالان رسانه ای چنین معامله ای کنید."

گفتنی است دستگیری 20 ساعته " ابرو عمر " ستون نویس روزنامه " مترو " هلند در شهر کوش آداسی ترکیه بازتاب گسترده ای در رسانه های هلندی داشته است.

"ابرو عمر" خبرنگار ترک تبار نشریه "مترو " هلند

 اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,وزیر امور خارجه


این روزنامه نگار هلندی ترک تبار پس از اینکه در صفحه توییتر خود مطالبی را در انتقاد از اردوغان نوشت، به اتهام توهین به اردوغان بازداشت و سپس آزاد شد.

وزیر دادگستری ترکیه دو ماه پیش اقرار کرد بیش از 1400 پرونده مفتوح به اتهام توهین به اردوغان در محاکم قضایی این کشور تحت بررسی قرار دارد.

 

 اخبار بین الملل -  عصر ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------