معاون ابوبکر البغدادی کشته شد



 اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل , معاون ابوبکر البغدادی

بنا بر اعلام شبکه سومریه، فرماندهی عملیات مشترک عراق بدون ذکر اسامی از کشته‌ شدن یکی از معاونان ارشد ابوبکر البغدادی سرکرده داعش، وزیر جنگ و شماری از سرکردگان این گروه تروریستی در حمله هوایی در منطقه القائم در غرب استان الانبار خبر داد.

به گزارش مهر، فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که در پی این حمله شماری از تروریست ها از جمله وزیر جنگ، والی سابق ولایت فرات، مسئول اطلاعات و امنیت و یکی از معاونان ارشد البغدادی که مسئولیت بسیاری از عملیات های تروریستی از جمله حمله انتحاری روز یکشنبه در هیت را برعهده داشته است، کشته شدند. سرکرده گردان تبوک در سوریه و عراق از دیگر کشته شدگان این حمله بوده است.

از دیگر سرکردگان داعش که در این عملیات کشته شده‌ اند عبارت از مسئول نامه‌ ها و مکاتبات بغداد و ولایت جنوب است که یک عراقی فراری از زندان بوکا بوده است. وی در این حمله زخمی شده و در بیمارستان جان باخت. همچنین سرکرده «کتیبه الانغماسیین العرب» که تابعیت عربستانی دارد از دیگر کشته شدکان داعش در این حمله هوایی است.

یکی دیگر از کشته شدگان این حمله هوایی مسئول دادگستری و قضاوت در ولایت فرات و ولایت البرکه است که عراقی الاصل بوده و بخاطر عضویت در گروه القاعده پیش از این در زندان بوکا بوده است. وی با ابومصعب الزرقاوی همکاری داشته و از افراد مقرب به ابوبکر البغدادی سرکرده داعش است و فتوای سربریدن بسیاری از مردم عراق و سوریه را صادر کرده است.

فرماندهی عملیات مشترک عراق همچنین اعلام کرد که در حمله هوایی به همین مکان مقر موسوم به دیوان مالی داعش که بیش از شش میلیارد دینار در آن وجود داشت به آتش کشیده شده و هفت تروریست کشته شدند، ضمن اینکه بخش زیادی از اموال مذکور به آتش کشیده شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------