اراضی داعش محدود شد



 اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل, داعش

 داعش یک چهارم اراضی تحت اشغالش را از دست داده است.

یک شرکت تحقیقاتی مستقر در آمریکا در گزارشی امروز (یکشنبه) اعلام کرد، گروه تروریستی داعش یک چهارم از اراضی تحت اشغال خود در عراق و سوریه را در 18 ماه گذشته به دلیل فشارهای حملات علیه مواضعش از دست داده که این اراضی از اشغال خارج شده معادل خاک کشور ایرلند است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت تحقیقاتی موسوم به IHS اعلام کرد که به دنبال این شکست‌ها احتمال اینکه داعش دست به حملات تروریستی گسترده علیه غیر نظامیان در ماه‌های آینده بزند بیشتر خواهد شد.

شرکت IHS اعلام کرد که در ژانویه 2015 معادل 90 هزار و 800 کیلومتر مربع خاک سوریه و عراق تحت اشغال گروه تروریستی داعش بود در حالی که این میزان اکنون به 68 هزار و 300 کیلومتر مربع کاهش پیدا کرده است. همچنین این شرکت گفت: این روند شکست‌ها موجب شده که داعش حملاتش علیه اهداف غیر نظامی در خاور میانه و اروپا را افزایش دهد و این روند احتمالا تشدید خواهد شد.

کلومب استرک تحلیلگر ارشد شرکت IHS گفت: با کوچکتر شدن به اصطلاح خلافت داعش هر چه بیشتر روشن می‌شود که پروژه حکومتی این گروه شکست می‌خورد و به همین دلیل برای داعش مسئله حملات شبه نظامی اولویت بیشتری پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: متاسفانه در نتیجه این وضعیت ما انتظار افزایش حملات تروریستی با تلفات گسترده و خرابکاری در زیرساخت‌های اقتصادی در عراق و سوریه و دیگر مناطق را داریم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------