آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمادگی اسرائیل برای عملیات رفح؛ برپایی چادرهای اسکان در خان‌یونس

تصاویر ماهواره‌ای شرکت «مکسار تکنولوژیز» نشان می‌دهد اردوگاه‌هایی با چادرهای سفید به‌ تازگی در منطقه «خان یونس»، در پنج ‌کیلومتری رفح، برپا…

طالبان حضور داعش در بدخشان افغانستان را رد کرد



 اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل,  طالبان

سخنگوی گروه طالبان در واکنش به اظهارات نمایندگان مجلس افغانستان و فرمانده پلیس استان بدخشان در رابطه با حضور گروه تروریستی داعش در شهرستان «یمگان» گفت: داعش در این استان حضور ندارد.

به گزارش ایرنا ، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان امروز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که داعش در این استان وجود ندارد و گروه طالبان نیز پرچم خود را تغییر نداده است.


چندی پیش شماری از اعضای مجلس افغانستان اعلام کردند که گروه تروریستی داعش و طالبان در استان بدخشان باهم همکاری می کنند و در شهرستان های یمگان، جرم و خستک حضور دارند و از حضور روزافزون آنها اظهار نگرانی کردند.


روز گذشته فرمانده پلیس استان بدخشان افغانستان نیز از اعلام موجودیت گروه تروریستی داعش در شهرستان یمگان خبر داد و گفت که عملیات را علیه این گروه آغاز خواهد کرد.


ذبیح الله مجاهد در واکنش به این اظهارات گفته است که بدون افراد آنان در استان بدخشان هیچ گروه دیگر وجود ندارد و طالبان نیز با همان پرچم سفید ظاهر می شود نه پرچم سیاه.


او گفته است که جنگجویان داعش خلاف ارزش های اسلامی رفتار می کنند و در چندین منطقه با طالبان در نبرد هستند.


مجاهد گفت که داعش یک گروه تروریستی است و فقط در مناطق کوچکی از استان ننگرهار حضور دارند و با طالبان در جنگ هستند.


چند روز پیش «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان که برنامه دولت برای شرکت در نشست ناتو در «ورشو» را تشریح می کرد در رابطه با حضور داعش و رابطه این گروه با طالبان گفت: داعش تنها در استان ننگرهار با طالبان در جنگ هستند اما در استان های قندوز و بدخشان با طالبان یکجا و هماهنگ علیه دولت می جنگند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------