ممنوعیت ورود و خروج به پایگاه اینجرلیک ترکیه / رییس ستاد ارتش آمریکا در راه آنکارا



 اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,کودتای  ترکیه

مطبوعات و رسانه های ترکیه با انتشار گزارش هایی از احتمال دخالت یا دستکم اطلاع آمریکا از کودتای نافرجام در ترکیه خبر داده اند.

دولت ترکیه در ادامه سیاست های مقابله با احتمال کودتا در این کشور در پی دریافت گزارش هایی ، ورود و خروج هر گونه واحد نظامی از پایگاه نظامی اینجرلیک آمریکا در آدانا را ممنوع کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری " IHA" ترکیه در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر احتمال آغاز تحرکاتی مشکوک از پایگاه نظامی اینجرلیک، مسئولان امنیتی آدانا ورود و خروج هر گونه واحد نظامی از این پایگاه را تا اطلاع ثانونی ممنوع کردند.

گزارش دریافتی مبنی بر احتمال تحرکات نظامی از سوی آنچه که دولت ترکیه " گروه تروریستی فتح الله گولن " می نامد، حکایت داشته است. بر اساس این گزارش تحرکات مشکوک در پایگاه اینجرلیک مشابه تحرکاتی بوده است که ساعت ها پیش از کودتای نافرجام در 15 ژوئیه گذشته ، مشاهده شده بود.

بر اساس گزارش رسانه های ترکیه ، در شب کودتای نافرجام ، دو هواپیمای سوخت رسان از پایگاه اینجرلیک به منظور تامین سوخت دو فروند جنگنده اف 16  تحت کنترل کودتاچیان در آسمان بودند، به پرواز درآمده بودند.

همزمان گزارش ها حاکی است امروز (یکشنبه) قرار است رییس ستاد ارتش آمریکا از آنکارا دیدار کند.

ژنرال ژوزف دانفورد رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا قرار است در سفر به آنکارا با جمعی از مقامات سیاسی و نظامی ترکیه دیدار کند.

در روزهای گذشته و پس از انجام کودتای نافرجام در ترکیه، مقامات ترکیه لحن انتقادی خود را علیه آمریکا تشدید کرده اند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه بارها در سخنان خود با انتقاد از اظهارات مقامات اروپایی و آمریکایی مبنی بر نگرانی از موج دستگیری ها در ترکیه، آنها را به حمایت از کودتاچیان متهم کرده و از دخالت در امور داخلی ترکیه برحذر داشته است.

اردوغان همچنین با انتقاد شدید از اظهارات پنجشنبه گذشته فرمانده "سنتکام" خطاب به این مقام نظامی آمریکایی گفته است حد و اندازه خود را بداند.

در روزهای گذشته مطبوعات و رسانه های ترکیه با انتشار گزارش هایی از احتمال دخالت یا دستکم اطلاع آمریکا از کودتای نافرجام در ترکیه خبر داده اند. این اخبار و گزارش ها از سوی واشنگتن رد شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------