رهبر کاتولیک های جهان: نسبت دادن خشونت به اسلام اشتباه است



 اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل,فرانسیس

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، مرتبط دانستن اسلام با خشونت را اشتباه خواند و گفت، بی عدالتی و پول پرستی از دلایل اصلی شکل گیری تروریسم است.

به گزارش ایرنا به  نقل از  خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس هنگام ترک لهستان و بازگشت به رم، در فرودگاه به خبرنگاران گفت: به اعتقاد من، درست نیست که اسلام را با خشونت مرتبط بدانیم، این امر واقعیت ندارد.


وی در پاسخ به سئوالی درباره کشته شدن یک کشیش 85 ساله کاتولیک با ضربات چاقو در غرب فرانسه و به عهده گرفتن مسئولیت این کار از سوی داعش گفت: فکر می کنم یک گروه کوچک اصولگرا تقریبا در همه مذاهب وجود دارد. ما (کاتولیک) هم از این افراد داریم.


رهبر کاتولیک های جهان افزود: دوست ندارم درباره خشونت اسلامی صحبت کنم زیرا هر روز که به روزنامه ها نگاه می کنم، شاهد خشونت در ایتالیا هستم، یکی دوست دخترش را می کشد، دیگری مادر زنش را می کشد. اینها کاتولیک هایی هستند که غسل تعمید داده شده اند.
پاپ فرانسیس خاطر نشان کرد: اگر بخواهم راجع به خشونت اسلامی صحبت کنم، باید از خشونت کاتولیک هم صحبت کنم. همه مسلمانان خشونت طلب نیستند.


وی در توضیح دلایل ایجاد تروریسم گفت: می دانم گفتن این حرف خطرناک است ولی تروریسم وقتی رشد می کند که هیچ چاره دیگری وجود نداشته باشد، وقتی که پول به خدا تبدیل می شود و آن (پول) به جای فرد در کانون اقتصاد جهان قرار می گیرد.


پاپ فرانسیس خاطر نشان کرد: این، نوع اولیه تروریسم است. این، تروریسم اساسی و بنیادی علیه همه بشریت است. بیایید درباره آن صحبت کنیم.


رهبر کاتولیک های جهان که سفر پنج روزه به لهستان را از چهارشنبه پیش آغاز کرده بود، گفت، کشتن این کشیش در فرانسه و دیگر حملات دیگر ثابت می کند که جهان درگیر جنگ است اما، این جنگ محصول مذهب نیست.


به گفته وی، نبود فرصت های اقتصادی برای جوانان در اروپا نیز یکی از عوامل شکل گیری تروریسم است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------