اختلاف کلینتون و ترامپ در نظرسنجی‌ها دو رقمی شد



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,ترامپ وکلینتون

تازه ترین نظرسنجی انجام شده توسط شبکه خبری 'ان.بی.سی نیوز' آمریکا از برتری 10درصدی هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها بر دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان حکایت دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از ان.بی.سی نیوز روز سه شنبه گزارش داد که درتازه ترین نظرسنجی مشترک این شبکه خبری با موسسه پژوهشی 'سروی مانکی' (SurveyMonkey)، درپاسخ به این پرسش که اگر انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا امروز برگزار می شد به کدام نامزد رای می دادید، هیلاری کلینتون 51درصد آرا را به دست آورد.

ترامپ نیز دراین نظرسنجی 41درصد آرای شرکت کنندگان را کسب کرد.


ان.بی.سی نیوز گزارش داد اختلاف محبوبیت بین دو نامزد دمکرات و جمهوریخواه که تا یک هفته پیش 8درصد بود اکنون بیشتر شده و این اختلاف برای اولین بار دو رقمی شده است.

ان.بی.سی نیوز افزود: مقایسه انجام شده میان چهار فرد اصلی که قرار است در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا با هم رقابت کنند، نشان می دهد که هیلاری کلیتنون 44 درصد، ترامپ 38 درصد، 'گری جانسون' از حزب 'لیبرترین' 10 درصد و 'جیل اشتاین' (Jill Stein) نامزد حزب سبز نیز تنها 4 درصد آرا را به خود اختصاص می دهند.

این نظرسنجی که بطور هفتگی از سوی شبکه خبری 'ان.بی.سی نیوز' انجام می شود، آخرین بار بین اول تا هفتم ماه اوت 11 تا 17 مرداد) صورت گرفت.


همزمان با نظرسنجی جدید رسانه های آمریکایی همچون نیویورک تایمز و سی ان ان از انتشار نامه انتقاد آمیز 50 نفر از اعضای برجسته حزب جمهوریخواه در مخالفت با نامزدی ترامپ خبر دادند.

در این نامه که به امضای افرادی همچون 'مایکل هیدن' رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، 'جان نگروپونته' (John Negroponte) رئیس سابق اطلاعات ملی و معاون سابق وزارت خارجه امریکا و 'اریک ادلمان' مشاور امنیت ملی 'دیک چینی' معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا، رسیده، آمده است: در صورت راهیابی ترامپ به کاخ سفید، وی یکی از'بی مسئولیت ترین' و 'بی ملاحظه ترین' رئیسان جمهوری در تاریخ آمریکا خواهدبود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------