واکنش آلمان به حملات تروریستی اخیر



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,حملات تروریستی

وزیر کشور آلمان در واکنش به حملات تروریستی اخیر در این کشور یک کاتالوگ امنیتی جدید را معرفی می‌کند که در آن تشدید قوانین امنیتی در نظر گرفته شده است.

به گزارش تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، با توجه به حملات تروریستی اخیر در ایالت بایرن آلمان "توماس دمایزیر"، وزیر کشور آلمان تصمیم دارد روز پنج شنبه یک کاتولوگ امنیتی جدید را معرفی کند.

به گزارش نشریه "بیلد"  وزیر کشور آلمان تصمیم دارد تمهیداتی را اتخاذ کند که عناصر خطر و مجرمان خارجی سریع تر اخراج شوند.

بر اساس گزارش های منتشر شده بخصوص تغییراتی در ذخیره داده های شخصی به وجود خواهد آمد. این بسته امنیتی باید در این دوره قانونگذاری تصویب شده و نیازی به موافقت شورای فدرال بوندس رات ندارد.
صدر اعظم آلمان نیز در اواخر جولای اقدامات قاطعانه تر دولت در برابر افراط گرایان اسلامی را اعلام کرده بود.

به گزارش روزنامه "کلنر اشتادت آنسایگر"، وزیر کشور آلمان نیز طرح 9 نکته ای اخیرا ارائه شده توسط آنگلا مرکل برای این منظور را اساس طرح تشدید اقدامات امنیتی در آلمان قرار می دهد.

این کاتالوگ امنیتی جدید همچنین تضعیف تعهدات پزشکان برای حفظ محرمانه های پزشکی را مد نظر قرار می دهد. یک تغییر قانونی در آینده برای پزشکان این امر را ممکن می سازد که مقامات را در جریان جرائم برنامه ریزی شده توسط بیماران خود قرار دهند.

همچنین در دولت ائتلافی آلمان اقدامات دیگری نیز در این راستا مد نظر قرار داده شده است. ظاهرا "توماس دمایزیر"، وزیر کشور آلمان می خواهد در یک دیدار با همکاران خود از ایالت های مختلف در 18 و 19 آگوست یک بیانیه امنیتی موسوم به بیانیه برلین با مجموعه ای از اقدامات جامع را امضا کند.

وزرای کشور ایالت های مختلف آلمان بخصوص خواستار پرسنل های امنیتی بیشتر در کشورشان هستند. بر اساس گزارش های منتشر شده در مجموعه اقدامات امنیتی جدید باید بین سال های 2015 و 2020 15 هزار پلیس بیشتر در دولت فدرال و ایالت ها استخدام شوند. مکان های عمومی و ایستگاه های حمل و نقل باید تحت نظارت های دوربینی شدیدتری قرار گیرند. ماموران پلیس باید با سلاح و دوربین های بدنی مجهز شوند. با توجه به حملات تروریستی وورتسبورگ و آنسباخ حضور بیشتر نیروهای پلیس در قطارها ، راه آهن ها و فرودگاه ها ضرورت دارد.

همچنین بر این اساس استفاده از روبنده و حجاب کامل صورت باید ممنوع شود؛ همچنین باید از تامین مالی مساجد از طرف نیروهای افراطی جلوگیری شود. همچنین باید وعاظ نفرت برانگیز غیر آلمانی فورا اخراج شوند.

بر اساس این طرح امنیتی جدید می توان از  آلمانی هایی که برای یک سازمان تروریستی مبارزه کرده و حداقل یک ملیت دیگر دارند تابعیت آلمانی را سلب کرد.

امکان دریافت تابعیت دو گانه باید دشوار شود. طرح جدید امنیتی در آلمان همچنین یک پست جدید برای کمیسیون اتحادیه اروپا برای مهاجرت های بی نظم و بی رویه ، قاچاق و بازگشت پناهندگان به وطن را پیش بینی می کند.

همچنین در این بیانیه امنیتی به منظور مبارزه با جرائم در اینترنت از جمله تجارت غیر قانونی اسلحه تشکیل یک مرکز دفاع سایبری در اداره فدرال پلیس جنایی آلمان درخواست شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------