تروریست ها و "کشتارهای کودکانه "



  اخبارربین الملل ,خبرهای   بین الملل, داعش

از هر 5 حمله تروریستی بوکوحرام در کشورهای نیجریه، چاد و کامرون عامل 1 حمله آن کودک و نوجوان بوده است.

مهاجم انتحاری اخیر در شهر غازی آنتپ ترکیه که حمله او به یک مراسم عروسی دستکم 51 کشته و دهها زخمی برجا گذاشت، طزبق اعلام مقامات ترکیه یک نوجوان 12 تا 14 ساله بوده است.

به گزارش عصر ایران مقامات ترکیه دیروز اعلام کردند عامل انتحاری به احتمال زیاد از اعضای گروه تروریستی داعش بوده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به همین بهانه گزارشی درباره سابقه استفاده از کودکان و نوجوانان انتحاری به وسیله گروه های تروریستی یا شبه نظامی منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش گروه داعش سابقه بلندی از استفاده  کودکان و نوجوانان  به عنوان شبه نظامی یا عوامل انتحاری دارد. این گروه تروریستی کودکان را با انواع اسلحه و کمربندهای انفجاری به مسلخ مرگ می فرستد و از این کودکان در ماموریت های تروریستی در خط مقدم جنگ های خود در عراق و سوریه استفاده می کند.بمب های ساعتی از نوع کودک

داعش گروه هایی  از کودکان و نوجوانان را به عنوان عوامل حملات انتحاری و تروریستی تربیت کرده است. این کودکان در اردوگاه ها و کلاس ها و مدارس ویژه ای آموزش می بینند.

 آموزش این کودکان بر مبنای قرائتی خاص و افراط گرایانه از اسلام صورت می گیرد.

آنها علاوه بر آموزش های عقیدتی ، آموزش های خاص نظامی می بینند تا بتوانند به راحتی و در کمال آرامش اقدامات خشنی چون "سر بریدن " یا "شلیک به سمت افراد اعدامی" انجام دهند.

داعش با این کار می خواهد نسلی جدید از شبه نظامیان کودک و نوجوان تشکیل دهد. در برخی ویدئوهایی که از این گروه منتشر شده کودکان و نوجوانان آموزش دیده سر می برند و یا به سمت افراد اعدامی شلیک می کنند.

این گروه تروریستی در سال های گذشته  لشکری از کودکان و نوجوانان را برای انجام عملیات تروریستی در عراق و سوریه تربیت کرده است.

از جمله خونین ترین حملاتی که از سوی این تروریست های کودک و نوجوان در سال جاری میلادی انجام شد حمله یک عامل انتحاری 16 ساله به بازی فوتبال جوانان در استادیومی در جنوب بغداد بود. در 25 مارس سال جاری میلادی یک عامل انتحاری خود را در استادیومی در جنوب بغداد منفجر کرد که در نتیجه آن 29 نفر کشته و 60 نفر زخمی شدند. بسیاری از کشته ها و زخمی ها کودک و نوجوان بودند. داعش پس از این حمله با انتشار ویدئو و عکس هایی مسئولیت آن را بر عهده گرفته و هویت نوجوان 16 ساله را اعلام کرد.

بر اساس گزارش اخیر سازمان یونیسف هزاران دختر و پسر کودک و نوجوان در ماه ها و سال های گذشته در عراق از سوی گروه های تروریستی ربوده شده اند تا در جنگ ها به خدمت گرفته شوند. بسیاری از دختران به عنوان برده جنسی و پسران نیز غالبا برای انجام ماموریت های تروریستی یا جنگی به خدمت این گروه ها در می آیند.

اما استفاده از کودکان به عنوان سلاح و یا سرباز تنها مختص به داعش نیست و گروه های دیگر افراط گرا و تروریستی نیز مبادرت به این کار می کنند.

 بوکوحرام
بر اساس گزارش های سازمان های حقوق بشری و یونیسف گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه استفاده روز افزونی از کودکان و نوجوانان به عنوان عوامل انتحاری یا بمبگذاری دارد. در ابتدای سال جاری میلادی یونیسف در گزارشی اعلام کرد از هر 5 حمله تروریستی بوکوحرام در کشورهای نیجریه، چاد و کامرون عامل 1 حمله آن کودک و نوجوان بوده است. بر اساس گزارش "دیده بان حقوق بشر" از سال 2009 که حملات تروریستی بوکوحرام آغاز شده است، این گروه صدها و احتمالا هزاران کودک و نوجوان را به عنوان عوامل تروریستی یا انتحاری به استخدام خود درآورده که از این تعداد دهها و یا شاید صدها حمله تروریستی را به وسیله عوامل انتحاری خود که غالبا دختر هستند، انجام داده است.

القاعده
شبکه تروریستی جهانی "القاعده " نیز در تاریخچه فعالیت های خود سابقه استخدام و به کارگیری و آموزش کودکان و نوجوانان را به عنوان عوامل حملات انتحاری دارد. "ابو مصعب الزرقاوی" رهبر سابق القاعده  در عراق پیش از کشته شدن در سال 2006، از کودکان و نوجوانان به عنوان عوامل حملات انتحاری علیه نیروهای آمریکایی در عراق استفاده می کرد. این گروه بعدها در بدنه داعش کنونی ترکیب شده است.

در برخی دیگر از  مناطق جهان از جمله در فلسطین و یمن نیز گروه های شبه نظامی از طریق آموزش نظامی به کودکان و نوجوانان تلاش دارند لشکری از آنها را برای انجام ماموریت های نظامی و یا حتی تروریستی در اختیار داشته باشند.

 در یمن که یکی از بالاترین آمارهای جمعیت مسلح در جهان را دارد، کودکان و نوجوانان پسر غالبا در سنین خردی آموزش های نظامی می بینند و نحوه نگهداری و شلیک با اسلحه گرم را یاد می گیرند.در بحران اخیر این کشور نیز هر دو گروه درگیر (حوثی ها و طرفداران دولت در تبعید عبد ربه منصور هادی ) از کودکان و نوجوانان مسلح در صفوف نظامی خود استفاده می کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------