رئیس جمهوری مکزیک:سیاست های ترامپ تهدیدی برای مکزیک است



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,رئیس جمهوری مکزیک

'انریکو پنا نیتو' رئیس جمهوری مکزیک ، در پی دیدار دونالدترامپ نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات 2016 آمریکا از این کشور گفت : برخی از سیاست های ترامپ تهدیدی جدی برای مکزیک به شمار می رود.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه با انتشار این خبر گزارش داد : رئیس جمهوری مکزیک ساعاتی پس از ملاقات جنجالی وی با ترامپ که با هدف تحکیم روابط از آن یاد شد ، این اظهارات را بیان کرد.


رویترز گزارش داد رئیس جمهوری مکزیک که در پی این میزبانی به شدت تحت فشار قرار دارد در یک مصاحبه تلویوزیونی گفت که وی برای مقابله با چنین تهدیداتی نامزد ریاست جمهوری آمریکا را به مکزیک دعوت کرده است.


رسانه های خارجی روز گذشته (چهارشنبه) از سفر شتابزده دونالد ترامپ به مکزیک خبر دادند.
شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز با پوشش این خبر گزارش داد: رئیس جمهوری مکزیک اعلام کرد که وی درابتدای این دیدار به ترامپ گفته است که مکزیک هزینه دیواری که وی قرار است با مرز مشترک با این کشور را بکشد، پرداخت نخواهد کرد.


سی ان ان در ادامه گزارش داد: اما ترامپ روز گذشته (چهارشنبه) در بازگشت از مکزیک و در 'فونیکس'ایالت آریزونا' آمریکا در جمع هواد اران خود گفت: صد در صد آنها (مکزیک) هزینه این دیوار را خواهند پرداخت، البته اکنون نمی دانند ، اما خواهند پرداخت.


دوطرف گفته اند که درمورد این دیوار کشی صحبت کرده اند اما در مورد پرداخت هزینه آن گفت و گو نکرده ا ند.


این شبکه تلویزیونی گزارش داد هیلاری کلینتون دیگر نامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب دمکرات ضمن بی اهمیت جلوه دادن سفر ترامپ به مکزیک، به این شبکه خبری گفت که ترامپ فاقد مهارت های دیپلماتیک بوده و نخستین آزمون خارجی وی شکست خورده است.


بنابراین گزارش رئیس جمهوری مکزیک گفته بود که وی از هیلاری کلینتون نیز برای ملاقات با وی دعوت کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------