اردوغان: ارتش ترکیه ۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک سوریه را آزاد کرد



  اخباربین الملل  ,خبرهای بین الملل,رئیس جمهور ترکیه

رئیس جمهور ترکیه گفت ارتش این کشور توانسته است بخش وسیعی از خاک سوریه را از تصرف گروه تروریستی داعش و نیروهای کُرد مورد حمایت آمریکا «آزاد کند».

به گزارش  مهر به نقل از راشاتودی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که پیشروی ارتش ترکیه در داخل خاک سوریه با موفقیت همراه بوده و این کشور توانسته است بخش وسیعی از خاک سوریه را از تصرف گروه تروریستی داعش و نیروهای کُرد تحت حمایت آمریکا «آزاد کند».

خبرگزاری رویترز به نقل از اردوغان نوشت: «هیچ کس نمی تواند از ترکیه انتظار داشته باشد که [وجود] یک مجرای ترور در مرزهای جنوبی خود را  بپذیرد».

رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود که وی خواستار ایجاد یک «منطقه امن» در سوریه است؛ ایده ای که با بی توجهی و حتی واکنش منفی سایر قدرتهای جهانی روبرو شد.

اردوغان با امتناع از تمایز قائل شدن میان گروه تروریستی داعش و نیروهای اقلیت کُرد تأکید کرد که هم گروه تروریستی داعش و هم نیروهای کُرد تحت حمایت آمریکا در شمال سوریه تهدیدی یکسان علیه امنیت ملی ترکیه بشمار می روند.

گفتنی است که ارتش ترکیه روز ۲۴ آگوست به بهانه هدف قرار دادن مواضع داعش در امتداد خطوط مرزی به خاک سوریه وارد شد. به رغم عقب نشینی تروریستهای داعش، ارتش ترکیه طی «عملیات سپر فرات» با شبه نظامیان کُرد وابسته به «یگانهای مدافع خلق»- بخشی از نیروهای دموکراتیک سوریه تحت حمایت آمریکا- در حال نبرد است.

واشنگتن از ترکیه می خواهد که از حمله به مواضع کُردها خودداری نماید و گزارشات این درگیریها را «نگران کننده» می خواند.

مسکو نیز با طرح درخواستی مشابه، خواهان توقف حملات ارتش ترکیه به گروههای قومی و معارض در سوریه شد و به آنکارا توصیه کرد تا عملیات خود را با مقامات دمشق هماهنگ نماید.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------