آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمادگی اسرائیل برای عملیات رفح؛ برپایی چادرهای اسکان در خان‌یونس

تصاویر ماهواره‌ای شرکت «مکسار تکنولوژیز» نشان می‌دهد اردوگاه‌هایی با چادرهای سفید به‌ تازگی در منطقه «خان یونس»، در پنج ‌کیلومتری رفح، برپا…

نخستین دیدار اوباما و «ترزا می» در حاشیه اجلاس سران گروه بیست در چین



  اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل ,ترزا می

«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا فردا (یکشنبه) برای نخستین بار پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و در حاشیه اجلاس سران گروه بیست در چین، با «ترزا می» نخست وزیر انگلیس دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز امروز (13 شهریور) خبر داد که یکی از مقام های کاخ سفید ضمن تاکید بر دوستی نزدیک و اتحاد پایدار لندن - واشنگتن، اعلام کرد که باراک اوباما و ترزا می در مورد موضوع های گوناگون دوجانبه و جهانی گفت و گو خواهند کرد.


اجلاس سران گروه بیست روزهای چهارم و پنجم سپتامبر (14 و 15 شهریور) در شهر هوانگجو چین برگزار خواهد شد.


به گزارش ایرنا، اوباما پیش از برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به لندن رفت و ضمن هشدار در مورد تبعات برگزیت از انگلیسی ها خواست به ادامه حضور در اتحادیه رای دهند. پس از آنکه مردم انگلیس رای به جدایی از اتحادیه اروپا دادند، دیوید کامرون استعفا کرد و جای خود را به خانم ترزا می از حامیان برگزیت داد. می در یکی از نخستین موضع گیری های خود گفت 'برگزیت یعنی برگزیت!'


پیشتر اعلام شده بود که در اجلاس گروه بیست اوباما و اردوغان نیز برای اولین بار پس از کودتای نافرجام ترکیه دیدار و در مورد رخدادهای پساکودتای ترکیه، عملیات نظامی علیه داعش و برقراری ثبات در سوریه تبادل نظر خواهند کرد. سران آمریکا و روسیه نیز دیداری غیر رسمی خواهند داشت و مسائل سوریه و اوکراین را بررسی خواهند کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------