پل رایان: «هیلاری کلینتون» برنده احتمالی انتخابات آمریکا است



  اخباربین المل ,خبرهای   بین الملل,پل رایان

«پل رایان» جمهوریخواه با اذعان به بُرد احتمالی هیلاری کلینتون در انتخابات هشتم نوامبر، هدف خود راحفظ اکثریت جمهوریخواهان در کنگره و ایستادگی در برابر اقدامات آتی این نامزد دموکرات اعلام کرد.

 به گزارش مهر به نقل از رویترز، «پل رایان» سخنگوی جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا با اذعان به بُرد احتمالی «هیلاری کلینتون» در انتخابات هشتم نوامبر، هدف خود را حفظ اکثریت جمهوریخواهان در کنگره و ایستادگی در برابر اقدامات آتی این نامزد دموکرات اعلام کرد.

 

 اقدام بی سابقه «پل رایان» جمهوریخواه در قطع حمایت خود از نامزدی دونالد ترامپ، احتمال واکنش شدید قانونگذاران و وخیم تر شدن بحران موجود بر سر این نامزد جنجالی جمهوریخواهان را در پی خواهد داشت.

 

این عضو برجسته حزب جمهوریخواه در یک کنفرانس تلفنی با حضور اعضای جمهوریخواه کنگره تقریباً اذعان نمود که «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات برنده احتمالی انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر در آمریکا خواهد بود و گفت که تمام انرژی خود را به حفظ اکثریت جمهوریخواهان در کنگره معطوف می کند تا از این طریق بتوانند در برابر اقدامات آتی هیلاری کلینتون ایستادگی نمایند.

 

این سخنگوی جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت که پس از رسوایی اخیر دونالد ترامپ و اظهارات توهین آمیز وی علیه زنان، از این نامزد جمهوریخواه و کمپین انتخاباتی وی حمایت نخواهد کرد.

 

اعلام این خبر از سوی پل رایان به بدترین جنجال دهه های اخیر در حزب جمهوریخواه دامن زد و باعث فاصله گرفتن بیشتر اعضای این حزب از دونالد ترامپ شد.

 

ماههاست که هیلاری کلینتون در اکثر نظرسنجی های ملی آمریکا بر ترامپ برتری داشته و میزان حمایتها از نامزدی ترامپ نیز پس از انتشار ویدئویی در خصوص اظهارات موهن وی علیه زنان رو به کاهش رفته است.

 

ترامپ نیز در واکنش به اظهارات رایان در صفحه توئیتر خود نوشت که «بهتر است وی [پل رایان] زمان بیشتری را به رفع کسری بودجه، مشاغل و مهاجرت غیرقانونی اختصاص دهد و وقت خود را برای درگیر شدن با نامزد حزب جمهوریخواه تلف نکند».

 

پل رایان که ضمن ابراز انزجار از ویدئوی منتشره دونالد ترامپ، یک رویداد انتخاباتی با حضور این نامزد جمهوریخواه را در ایالت ویسکانسین لغو کرده بود؛ پیشتر با حضور در یک کنفرانس تلفنی حزب جمهوریخواه برای همگان روشن ساخت که همچنان از نامزدی ترامپ حمایت خواهد کرد.

 

اما اکنون بسیاری از اعضای جمهوریخواه کنگره آمریکا نگران آن هستند که کمپین جنجالی دونالد ترامپ شانس آنان را برای حفظ اکثریت در مجالس نمایندگان و سنای آمریکا در انتخابات ماه نوامبر کاهش دهد و لطمه ای بزرگ بر پیکره این حزب وارد نماید.  

 

از این رو طی روزهای شنبه و یکشنبه تعدادی از جمهوریخواهان عضو کنگره، فرمانداران و سایر اعضای برجسته این حزب خواهان کناره گیری دونالد ترامپ از عرصه رقابتها شدند.

 

به رغم مخالفتهای شدید برخی از جمهوریخواهان با این اقدام پل رایان، بررسی خبرگزاری رویترز از اظهارنظرهای رسمی و پوشش های خبری نشان می دهد که تقریباً نیمی از ۳۳۱ سناتور وقت جمهوریخواه، اعضای کنگره و فرمانداران اظهارات دونالد ترامپ را محکوم کرده و از هر ده نفر حدود یک نفر آنها خواستار کناره گیری وی از ادامه رقابتها برای راهیابی به کاخ سفید شدند.

 

این در حالی است که هرگونه تلاش در جهت معرفی جانشینی برای ترامپ در روزهای منتهی به انتخابات هشتم نوامبر، با موانع و مشکلات قانونی و تدارکاتی فراوانی همراه خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------