فاصله کلینتون از ترامپ 6 درصد افزایش یافت



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کلینتون و ترامپ

نتایج جدیدترین نظرسنجی هفتگی خبرگزاری رویترز و موسسه افکارسنجی فرانسوی ایپسوس امروز منتشر شد و بر اساس آن فاصله هیلاری کلینتون از دونالد ترامپ به 6 درصد رسید و حمایت زنان از نامزد جمهوریخواهان کمتر شد.

  به گزارش  ایرنا ؛این نظرسنجی از 21 تا 27 اکتبر انجام شد و نتایج آن نشان می دهد که 42 درصد جامعه آماری یا در رای گیری های پیش از موعد به هیلاری کلینتون رای دادند یا در انتخابات 18 آبان به وی رای می دهند. رای دهندگان قطعی یا احتمالی ترامپ 36 درصد است. اختلاف این دو نامزد هفته پیش 4 درصد بود.

 

این نظرسنجی پیش از قصد اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) اعلام کرد برای بررسی ایمیل های بیشتری در پرونده سرورهای شخصی ایمیل کلینتون انجام شد.

 

جیمز کومی رئیس اف بی آی دیروز در نامه ای خطاب به برخی از اعضای کنگره نوشت که از وجود تعدادی ایمیل مطلع شده که به نظر می آید مرتبط با تحقیقات پرونده کلینتون باشند. با این حال وی گفت که اف بی آی نمی داند که این ایمیل ها اهمیت دارند یا خیر و علاوه بر آن نمی تواند بازه زمانی مشخصی را برای این تحقیقات تعیین نماید.

 

ترامپ در نظرسنجی های ایپسوس - رویترز به طور مداوم از کلینتون عقب بوده و از ابتدای سپتامبر تاکنون نیز میزان محبوبیت وی زیر 40 درصد بوده است.

 

برتری کلینتون در میان زنان از 4 درصد هفته پیش به 10 درصد رسیده است. وی در دو ماه گذشته در میان زنان از ترامپ محبوب تر بوده است. با این حال این برتری از 1 تا 11 درصد در نوسان بوده است.

 

ماه گذشته فیلمی از اظهارات سخیف 11 سال پیش ترامپ در مورد زنان منتشر شد و دست کم 12 زن او را علناً متهم به تماس های جنسی ناخواسته کردند. ترامپ تمامی این اتهام ها را رد می کند.

 

ترامپ در میان مردان هنوز از کلینتون محبوب تر است، هر چند این برتری از از 12 درصد هفته گذشته به 2 درصد کاهش یافته است.

 

گرچه زنان بیشتر به دمکرات ها تمایل دارند، با این حال نظرسنجی ایپسوس - رویترز نشان می دهد که بیشتر آنان دیدی منفی به هیلاری کلینتون داشته و او راستگو نمی دانند.

 

به گزارش ایرنا، در حالیکه تنها 10 روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، بر اساس میانگین نظرسنجی های تارنمای real clear politics دونالد ترامپ فاصله ای 5 درصدی از هیلاری کلینتون دارد و اگر انتخابات امروز برگزار شود، از 270 رای گزینشگر لازم برای کسب ریاست جمهوری فقط به 126 رای بطور قطع دست خواهد یافت.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------