هر دو مجلس کنگره آمریکا هم به دست جمهوری‌خواهان افتاد



  اخبار بین الملل ,خبرهای   بین الملل ,کنگره آمریکا

جمهوری‌خواهان آمریکایی در انتخابات جدید کنگره توانستند اکثریت آرای هر دو مجلس شامل سنا و مجلس نمایندگان آمریکا را به خود اختصاص دهند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، کنگره آمریکا متشکل از دو مجلس سنا و مجلس نمایندگان اکنون در دست جمهوری‌خواهان آمریکایی قرار دارد.

 

در جریان انتخابات پیشین کنگره که چهارم نوامبر ۲۰۱۴ در اواسط دور دوم ریاست جمهوری باراک اوباما برگزار شد، کنترل سنا از دست دموکرات‌ها خارج شد و با توجه به اینکه جمهوری‌خواهان در آن زمان مجلس نمایندگان را در اختیار داشتند، در نتیجه کل کنگره را گرفتند. نمایندگان حزب دموکرات در انتخابات هشتم نوامبر ۲۰۱۶ (روز سه‌شنبه) برای پس گرفتن جایگاه اکثریت خود در سنا تلاش کردند اما مقابل رقبای جمهوری‌خواه خود شکست خوردند.

 

با توجه به آرای کسب شده اکثریت، کنگره آمریکا برای دومین بار پیاپی به دست جمهوری‌خواهان افتاد. برای مجلس نمایندگان آمریکا تمام ۴۳۵ کرسی روز سه‌شنبه به رای گذاشته ‌شد. دوره نمایندگان این مجلس دو ساله است .از مجموع ۱۰۰ کرسی سنا، ۳۴ کرسی سه شنبه به رای گذاشته ‌شد. دوره نمایندگان سنا شش ساله است اما در هر انتخابات تنها یک سوم کرسی‌ها به رای گذاشته می‌شود.

 

جمهوری‌خواهان اکنون توانسته‌اند اکثریت ۵۱ رای را در سنا و اکثریت ۲۱۸ رای مجلس نمایندگان آمریکا را به دست آوردند. این دومین پیروزی پیاپی برای جمهوری‌خواهان در کنگره محسوب می‌شود.

 

در همین حال دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان آمریکایی نیز توانسته با کسب بیش از ۲۷۰ رای الکترال در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود و چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------