رهبر اکثریت سنای آمریکا: فکر نمی کردم ترامپ رئیس جمهوری شود



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, ترامپ

 رهبر اکثریت جمهوریخواهان سنای آمریکا در مصاحبه ای گفت که هرگز انتظار پیروزی دونالد ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری نداشته است و نیازی به تشکیل یک کمیته ویژه برای بررسی دخالت روسیه در این موفقیت وجود ندارد.

 به  گزارش ایرنا  ؛ میچ مک کانل در گفت و گوی دوشنبه (پریروز) با تارنمای تلویزیون آموزشی کنتاکی گفت: فکر نمی کردم که رئیس جمهوری ترامپ بخت پیروزی داشته باشد. به هیچ وجه به ذهنم خطور نکرد که شاید برنده شود.

 

سناتور جمهوریخواه ایالت کنتاکی افزود، ترامپ راهی یافت تا با رای دهندگانی که هیلاری کلینتون دمکرات را به خود بی اعتنا می دیدند ، ارتباط برقرار کند.

 

مک کانل ادامه داد: به گمان من مردم عادی سراسر کشور احساس می کردند که دولت فعلی به آنان اهمیتی نمی دهد. با کمال تعجب ترامپ، این میلیاردر منهتن نشین، توانست تا به نگرانی های مردمی که حس می کردند به حساب نمی آیند و از این همه مصلحت اندیشی دور و بر خود رنجیده خاطر شده و در وطن خود احساس غربت می کردند، پاسخ دهد.

 

وی که می گوید بطور خاص تحت تاثیر پیروزی های ترامپ در ایالات دمکرات پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین قرار گرفته است، گفت: شگفتی پیروزی ترامپ در نفوذ وی در 'دیوار آبی' (ایالات دمکرات غرب میانه آمریکا که ستاد کلینتون پیروزی در آنها را مسلم می دانست)، بود؛ کاری که جمهوریخواهان مدتها بود از پس آن بر نمی آمدند. ترامپ با شکست این دیوار توانست بسادگی برنده آراء گزینشگران شود.'

 

مک کانل همچنین خبر داد که جمهوریخواهان پیش از انتخابات گمان می کردند که اکثریت سنا را از دست بدهند و حفظ این اکثریت آنها را ذوق زده کرد.

 

** بررسی دخالت روسیه در انتخابات آمریکا نیاز به کمیته ویژه ندارد

میچ مک کانل در ادامه این مصاحبه پیرامون تحقیق در مورد دخالت روسیه در انتخابات آمریکا گفت که نیازی به تشکیل یک کمیته منتخب برای بررسی این ادعا وجود ندارد.

 

وی حملات سایبری روسیه را موضوعی جدی خواند ولی بررسی آن را نیازمند یک کمیته ویژه ندانسته گفت 'ما کمیته اطلاعات سنا و کمیته اطلاعات مجلس را داریم که افراد معتبر و آگاهی در آنها حضور دارند.'

 

رهبر اکثریت سنا در مورد تلاش احتمالی روسیه برای کمک به پیروزی ترامپ گفت، روسها سرمایه گذاری اشتباهی انجام داده اند و در این باره به ژنرال جیمز ماتیس و مارک پمپئو، نامزدهای وزارت دفاع و سیا که موضعی انتقادی علیه روسیه دارند، اشاره کرد.

 

مک کانل همچنین با اشاره به آشنایی خود با رکس تیلرسون و ریاست موفق وی بر غول نفتی اکسون موبیل، از انتخاب او برای سمت وزارت امور خارجه دولت آتی حمایت کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------