روسیه: آمریکا حامی جبهه النصره وابسته به القاعده است



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,جبهه النصره

روسیه اعلام کرد: واشنگتن از گروه جبهه النصره که شاخه ای از سازمان تروریستی القاعده است و وحشتناک ترین حادثه تروریستی در تاریخ آمریکا (11 سپتامبر) را خلق کرد، جانبداری و حمایت می کند.

 به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای افزوده است: اقدام های دولت باراک اوباما در سطح بین المللی از جمله اجرای تحریم های مکرر ضدروسی وجهه آمریکا را در جهان به شدت مخدوش کرده است.

 

پایگاه وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه با تاکید بر اینکه واشنگتن از واقعیت ها دور شده، به نقل از این بیانیه نوشت: در روزهای اخیر آمریکا دو بار فهرست تحریم های ضدروسی را گسترش داد و این در حالی است که همزمان آنکارا و برلین شاهد وقایع تروریستی بوده اند، ولی واشنگتن بر ادامه تحریم ها به جای مقابله با تروریسم پافشاری می کند.

 

در ادامه بیانیه آمده است: دولت اوباما که به پایان کار خود رسیده، در سال های اخیر همواره ضربه زدن به روسیه را پیگیری کرده و به همین دلیل، مسکو انتظار دیگری جز ادامه تحریم ها ندارد، اما در واقع به وجهه آمریکا ضربه می زند، زیرا اقدام های نامعقولانه، اعتبار این کشور را حتی از نگاه افراد غیرسیاسی هم خدشه دار شده است.

 

روسیه با اشاره به ادامه تنش ها با آمریکا بر سر مشکلات اوکراین، افزوده است که واشنگتن به جای فشار بر کی یف که بارها آتش بس در منطقه دونباس را نقض کرده است، همواره از مسکو ایراد بی اساس می گیرد.

 

وزارت خارجه روسیه یادآوری کرده است: وضعیت کنونی اوکراین پیامد کودتای سه سال پیش در این کشور است که با حمایت آمریکا انجام گرفت و در پاسخ به آن ساکنان کریمه در یک همه پرسی به استقلال رای دادند و الحاق این منطقه به روسیه برگشت ناپذیر است.

 

در این بیانیه سپس به مخالفت های واشنگتن با حمایت مسکو از دمشق در مبارزه با تروریسم ضدسوری اشاره شده و آمده است: از مدت ها پیش پی برده ایم که دولت کنونی آمریکا برای تغییر حکومت سوریه آماده کمک به هر نیروی مخربی است و از جبهه النصره شاخه ای از سازمان تروریستی القاعده که وحشتناک ترین حادثه تروریستی در تاریخ این کشور را خلق کرد، جانبداری و حمایت می کند.

 

وزارت خارجه روسیه نوشته است: به نظر می رسد کاخ سفید این واقعیت را از یاد برده که بر اساس قوانین آمریکا همدستی با تروریست ها جرم سنگین محسوب می شود که سزاوار مجازات کیفری است.

 

در پایان بیانیه تاکید شده است: روسیه را نمی توان با تحریم به زانو در آورد یا تسلیم کرد. دولت آمریکا با وضع تحریم های گوناگون علیه شهروندان و شرکت های روسی، چهره ای ناشایست و یادگار بدی از خود برجای می گذارد.

 

آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2014 با طرح اتهام دخالت روسیه در درگیری های شرق اوکراین و کمک به مخالفان دولت این کشور، مجموعه ای از تحریم های گسترده اقتصادی و مالی ضدروسی را وضع کرده اند که واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است.

 

اکنون راهیابی ترامپ به کاخ سفید می تواند امیدها برای احیای روابط روسیه و آمریکا را که به پائین ترین سطح از زمان فروپاشی شوروی (سال 1991) رسیده است، افزایش دهد.

 

ویتالی چورکین نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل به تازگی اعلام کرد: روابط مسکو و واشنگتن به پایین ترین سطح و دوره جنگ سرد رسیده و وضع کلی بسیار بد و بدترین از سال 1973 (شوروی) است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------