اوباما طرح تحریم های تازه علیه روسیه را تنظیم می کند



  اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل, اوباما

مقامات دولت اوباما فاش کردند که دولت آمریکا طرح تحریم های تازه ای را در واکنش به حملات سایبری روسیه که به گفته آنها فراتر از روال متعارف حملات سایبری و به منظور اختلال در کمپین های انتخاباتی هیلاری کلینتون صورت گرفته، علیه مسکو در دست تنظیم دارد.

 به گزارش  ایرنا  به  نقل از  شبکه خبری سی ان ان، چند تن از مقامات رسمی دولت آمریکا فاش کرده اند که دولت اوباما طرح تحریم های تازه ای علیه روسیه را در دست تنظیم دارد که به احتمال زیاد تا روز پنجشنبه آنها را علنی خواهد کرد.

 

به گفته این مقامات تحریم های تازه واکنشی از سوی واشینگتن به حملات اخیر سایبری روسیه محسوب می شود که به گفته آنها از محدوده عملیات سایبری متعارف در میان کشور ها فراتر رفته است.

 

بخشی از تحریم های تازه آمریکا اشخاصی را که به ادعای دستگاه های اطلاعاتی آمریکا با هدف لطمه زدن به کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون به هک کردن اطلاعات داخلی حزب دمکرات آمریکا اقدام کرده‌اند، هدف قرار خواهد داد.

 

ماریال زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه با صدور بیانیه ای در واکنش به این تصمیم دولت آمریکا تهدید کرده است که توسل آمریکا به هرگونه اقدام خصمانه علیه دولت روسیه از سوی این دولت بی پاسخ نخواهد ماند و کرملین بلافاصله اقدامات تلافی جویانه ای را در مورد دیپلمات های آمریکایی به اجرا در خواهد آورد.

 

زاخارووا در ادامه واشینگتن را متهم به دروغ پردازی هایی کرده که به گفته او به منظور توجیه شکست دمکرات ها در این انتخابات صورت گرفته است.

 

بر همین اساس مقامات آمریکایی نیز به این شبکه خبری اطلاع داده اند که دولت اوباما در کنار این تحریم ها عملیات پنهانی وِیژه‌ای را در زمینه های سایبری به تلافی این اقدامات کرملین در نظر گرفته است که در زمان مقتضی آنها را به مورد اجرا در خواهد آورد.

 

این تصمیم اوباما ماه ها بعد از جنجال های مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور و انتقادات آشکار حزب دمکرات آمریکا در مورد تعلل و سهل انگاری دولت در واکنش به دخالت روسیه در انتخابات کشورشان علنی شده است.

 

دولت اوباما پیش از این در توجیه عدم واکنش به این دخالت ها در طول انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که هرگونه بازتاب و بزرگنمایی در مورد این دخالت ها می توانست به حمایت او از نامزد حزب دموکرات این کشور تعبیر شود و به همین دلیل وی از توجه و تاکید بیشتر در این رابطه خودداری کرده است.

 

دمکرات ها این تعلل اوباما را دلیل عمده صدماتی که حملات سایبری روسیه به نامزد این حزب زده دانسته ومعتقدند که همین اهمال اوباما دلیل شکست کلینتون دراین انتخابات بوده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------