ترامپ: کره شمالی هرگز به موشک بالستیک بین قاره ای دست پیدا نمی کند



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا، اعلام اخیر کره شمالی را مبنی بر آمادگی این کشور برای ساخت و آزمایش موشک های بالستیک بین قاره ای که قادر به حمل کلاهک هسته ای باشد، رد و تأکید کرد که این اتفاق هرگز روی نخواهد داد.

 به گزارش ایرنا، تارنمای آمریکایی «هیل» که به درج اخبار و تحلیل های مربوط به دولت آمریکا و مقامات این کشور اختصاص دارد، درباره واکنش ترامپ به گفته های دو روز پیش «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی درباره توان موشکی بالستیک این کشور نوشت: «ترامپ به طور علنی اعلام کره شمالی مبنی بر اینکه این کشور در آستانه پایان دادن به نخستین آزمایش موشک بالستیک بین قاره ای است و قادر خواهد بود کلاهک هسته ای حمل کند را رد کرد.

 

وی روز دوشنبه به وقت محلی در این باره نوشت: «کره شمالی اعلام کرده که در مراحل نهایی ساخت سلاح هسته ای است که می تواند به خاک آمریکا برسد. این اتفاق نخواهد افتاد!»

 

ترامپ در توییت بعدی خود در این باره، چین را متهم کرد که در خصوص کره شمالی به آمریکا کمک نمی کند و نوشت: «چین در معاملاتی کاملاً یکطرفه، ثروت و پول هنگفتی از آمریکا عایدش می شود اما در مورد کره شمالی کمکی نمی کند. بسیار خوب!»

 

به گزارش ایرنا، اندکی پیش از انتشار این توئیت، «کوری گاردنر» سناتور جمهوریخواه ایالت «کلورادو» در مقاله ای که روز دوشنبه در تارنمای شبکه «سی ان ان» منتشر کرد از ترامپ خواست که وقتی وارد کاخ سفید می شود، مسأله کره شمالی را اولویت اصلی خود قرار دهد و از موضع قدرت و اجرای سختگیرانه و همه جانبه تحریم های اولیه علیه کره شمالی و حتی اعمال تحریم های ثانویه با این کشور برخورد کند. وی تأکید کرده است که ترامپ نباید در برخورد با کره شمالی به حمایت چین از این کشور توجه کند و «از عصبانی شدن پکن» بترسد.

 

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، روز یکشنبه 12 دی ماه، در نطق سال نو میلادی خود اعلام کرد کشورش در مرحله نهایی ساخت و آزمایش موشک های بالستیک قاره پیمایی قرار دارد که می تواند کلاهک های هسته ای حمل کند. این کشور در طول یک دهه گذشته پنج آزمایش هسته ای و 20 آزمایش موشک بالستیک انجام داده است. با اینکه کره شمالی بارها آمریکا را به حمله اتمی تهدید کرده اما هرگز «موشک بالستیک بین قاره ای» (intercontinental ballistic missile) موسوم به ICBM را آزمایش نکرده است.ش

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------