آمریکا: ظرفیت‌ و قدرت مانور داعش در موصل رو به اتمام است



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,  داعش

یکی از فرماندهان آمریکایی می‌گوید، کاهش حملات داعش علیه نیروهای عراقی در شرق موصل نشان می‌دهد که منابع آنها در سومین ماه عملیات موصل در حال تمام شدن است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز،‌ از زمانی که عملیات آزادسازی موصل توسط ارتش عراق و با حمایت آمریکا در 17 اکتبر آغاز شد، ‌نیروهای نخبه ارتش این کشور توانسته‌اند یک چهارم شهر را در بزرگترین عملیات زمینی در عراق از سال 2003، آزاد کنند.

 

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق گفته است، گروه تروریستی داعش تا ماه آوریل از این کشور بیرون انداخته می‌شوند.

 

دومین مرحله عملیات آزادسازی موصل،‌ هفته گذشته و پس از حدود یک ماه وقفه آغاز شد و ارتش عراق توانست داعشی‌ها را از چند محله دیگر در شرق موصل بیرون براند.

 

در همین حال ژنرال جوزف مارتین، یکی از فرماندهان برجسته آمریکایی و فرمانده نیروهای زمینی در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش گفت: برای آنها منابع محدودی در شرق موصل باقی مانده است و این حقیقت که قدرت مانور و قابلیت‌های تروریست‌ها کاهش یافته نشان می‌دهد منابع آنها رو به اتمام است.

 

مارتین ادامه داد: من گزارش فرماندهان را می‌بینم که براساس آن استفاده داعش از حملات انتحاری با خودروهای بمب‌گذاری شده کمتر و کمتر می‌شود. تمامی گزارش‌ها به من می‌گویند که قابلیت‌ها و ظرفیت‌های دشمن در طول عملیات رو به نابودی است. ما شاهد یک مساله مثبت هستیم.

 

مارتین که در میانه‌های نوامیر 2016 به سمت فعلی‌اش انتخاب شده، همچنین اظهار کرده است که تخمین اینکه داعشی‌ها چقدر مهمات در موصل ذخیر کرده‌اند، بسیار دشوار است.

 

وی در این باره توضیح داد: آنها دو سال زمان داشتند تا برای دفاع از خود آماده شوند بنابراین نمی‌دانم که چقدر مهمات در داخل مساجد، مدارس و بیمارستان‌ها ذخیره کرده‌اند.

 

این فرمانده آمریکایی در ادامه خاطر نشان کرد که اعضای این گروه تروریستی معمولا از امکانات حمل و نقل شهری همچون وسایل نقلیه عمومی و آمبولانس برای جابه جایی اسلحه استفاده می‌کنند.

 

مارتین سپس به مشارکت نیروهای ائتلاف در عملیات آزادسازی موصل پرداخت و گفت، نیروهای ائتلاف درکنار نیروهای هوایی عراق به برخی مواضع داعش در غرب موصل حمله کرده‌اند اما در حال حاضر تمرکز آنها نیز بر شرق شهر است.

 

فرمانده نیروهای زمینی ائتلاف ضد داعش تاکید کرد که عملیات به خوبی پیش می‌رود اما از نظر زمانی این عملیات طول خواهد کشید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------